Vårdcentralen Läkarhuset, Centrum

Göteborg

Vi är en verksamhet i PraktikertjänstAB och en godkänd vårdcentral inom Västra Götalandsregionens primärvård. Vår målsättning är att erbjuda dig och din familj lättillgänglig hälso- och sjukvård med hög kvalitet. Vid Vårdcentralen Läkarhuset tjänstgör fem läkare varav en med inriktning mot astma/KOL. Vårdcentralen har distriktssköterska och sjuksköterskor med kompetens inom astma/KOL och diabetes. Vårdcentralen har psykolog med KBT-utbildning.

Lista dig hos Vårdcentralen Läkarhuset, Centrum

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 031 - 81 83 30
Södra vägen 27, 411 35, Göteborg, Entré mot heden, 3:dje våning, hiss - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Vägbeskrivning

Vårdcentralen Läkarhuset ligger på Södra vägen bredvid Apoteket Biet. Spårvagn 4 och 5 stannar på Södra vägen, hållplats Berzeliigatan, ett kvarter från Läkarhuset. Vårdcentralen ligger nära Hedens busstation. Parkering finns på Heden och i p-huet på Kristinelundsgatan och Lorensbergsgatan i samma kvarter.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 15:33 - 15 jul, 2016 skrev:

Min gamla vårdcentral hade ingen som helst beredskap för psykisk och stressrelaterad ohälsa. Bytet till Läkarhuset blev vad min partner kallar "en solskenshistoria". Fantastisk personal och ett lugnt och varmt bemötande, bra rehab med mera. Särskild eloge till läkaren Sofia Göthe som har ett genuint engagemang för att hjälpa och till fantastiska psykologen Sara Skillbäck som inte bara kirrar det nödvändiga utan verkligen ser till att försäkra sig om att allt går år rätt håll. Genomgående konstruktiva idéer för både kort- och långsiktigt tillfrisknande, lyhördhet och förståelse. Jag har Läkarhuset vid Heden att tacka för att jag inte tappat det, eller kanske snarare för att jag lyckas samla ihop mig igen. ❤

• 00:10 - 03 dec, 2014 skrev:

Den absolut bästa vårdcentral..Helt fantastisk personal..Hjälpsamma och tillmötesgående. .Man känner aldrig av någon stress innanför dom lokalerna..Det enda negativa är tillgängligheten på telefon..

Till toppen

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

• Gyndoktorerna Rekommenderas varmt!!! Vänligt och professionellt bemötande som inger förtroende! Har äntligen funnit en fantastisk mottagning!! Tack! - Maire Johansson
    • Rosa Gynekologmottagning Fick snabbt akuttid! Bra service och trevliga receptionister. - Sara
    • Närhälsan Brämaregården vårdcentral Vänligt bemötande. Bra system för att få akuttider. Bra läkare. - Sivan Bergenstein
    • Cecilia Sundh Tandvård Bästa tandläkaren! Proffsig, trevlig och lugn. - Kajsa
    • Närakuten Brommaplan Har varit här flera gånger med mina barn och tycker att vi alltid får fint bemötande och bra vård! Tack! - Nina