Vårdcentralen Läkarhuset, Centrum

Göteborg

Vi är en verksamhet i PraktikertjänstAB och en godkänd vårdcentral inom Västra Götalandsregionens primärvård. Vår målsättning är att erbjuda dig och din familj lättillgänglig hälso- och sjukvård med hög kvalitet. Vid Vårdcentralen Läkarhuset tjänstgör fem läkare varav en med inriktning mot astma/KOL. Vårdcentralen har distriktssköterska och sjuksköterskor med kompetens inom astma/KOL och diabetes. Vårdcentralen har psykolog med KBT-utbildning.

Lista dig hos Vårdcentralen Läkarhuset, Centrum

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 031 - 81 83 30
Södra vägen 27, 411 35, Göteborg, Entré mot heden, 3:dje våning, hiss - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

4,9

• 10:39 - 28 feb, 2017 skrev:

Jag tackar för den vård jag fått på Läkarhuset och vill ge min doktor Sofia Göthe en extra eloge. Hon lyssnar och visar stor respekt. Dessutom är hon en omsorgsfull läkare.

• 17:40 - 27 feb, 2017 skrev:

Min läkare, Sophia Göthe är noggrant, klokt, empatiskt. Bra känslan i mottagningen, högst rekommenderat!

• 15:33 - 15 jul, 2016 skrev:

Min gamla vårdcentral hade ingen som helst beredskap för psykisk och stressrelaterad ohälsa. Bytet till Läkarhuset blev vad min partner kallar "en solskenshistoria". Fantastisk personal och ett lugnt och varmt bemötande, bra rehab med mera. Särskild eloge till läkaren Sofia Göthe som har ett genuint engagemang för att hjälpa och till fantastiska psykologen Sara Skillbäck som inte bara kirrar det nödvändiga utan verkligen ser till att försäkra sig om att allt går år rätt håll. Genomgående konstruktiva idéer för både kort- och långsiktigt tillfrisknande, lyhördhet och förståelse. Jag har Läkarhuset vid Heden att tacka för att jag inte tappat det, eller kanske snarare för att jag lyckas samla ihop mig igen. ❤

• 00:10 - 03 dec, 2014 skrev:

Den absolut bästa vårdcentral..Helt fantastisk personal..Hjälpsamma och tillmötesgående. .Man känner aldrig av någon stress innanför dom lokalerna..Det enda negativa är tillgängligheten på telefon..

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka i höst? Trappa ner redan nu!

Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro under sommaren. Det underlättar inför att du ska sluta och ökar chansen att hålla din nya vana!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.