Wästerläkarna, Älvsborg

Wästerläkarna

, Fiskebäck

Hängpilsgatan 3, 426 77, Västra Frölunda, 42677 Älvsborg

Vaccination mot COVID-19 och säsongsinfluensa För aktuell information om vaccination mot COVID-19 och säsongsinfluensa, se vår hemsida (se länk under Webbplats nedan) -- Wästerläkarna Online Du kan nu kontakta oss online dygnet runt, vi svarar inom 2 timmar vardagar 8-16: https://e-besok.se/wasterlakarna/hangpilsgatan-vc

Vi erbjuder våra listade patienter drop in-mottagning för läkarbesök mån-tors 8-12 samt 13-15, fred 8-12, därefter tar vi emot akut sjuka och barn. Här arbetar allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor och utbildningsläkare. Vi har även BVC och specialmottagning för astma/KOL, diabetes och högt blodtryck, äldremottagningen 70+ och psykologer. Vill du lista dig hos oss vill vi först träffa dig på ett bokat nybesök. Har du en pågående utredning eller sjukskrivning avråder vi dig att byta vårdcentral. Har du en kronisk medicinering se till att ha recept för minst 3 månader. Du måste då boka ett besök och låta en doktor läsa igenom dina gamla journaler innan besöket. Jourcentral Vi tillhör Jourcentralen Grimmered, Lergöksgatan 2b. Öppettider: vardagar kl. 17.00-22.00, helgdagar kl. 09.00-15.00. Övrig tid hänvisar vi till Sahlgrenskas akutmottagning.

Informationen uppdaterades 09:28 - 28 nov, 2023

20 feb, 2023

Sedan Niklas Kulander slutade trivs jag inte särskilt bra. Jag tycker inte att jag får någon riktig vård alls. Mest googlar jag för att försöka förstå! Nu har jag bytt VC och hoppas på bättre hjälp!

1 nov, 2021

På denna vårdcentral ärr vården bra. Bristen är bara att de ej registrerar inbokade läkarbesök eftersom dessa "glöms bort". De ringer gärna ej heller upp (trots att de anger detta i samband med telefonsamtal) särskilt om ärendet är relaterat till Covid-19.

19 feb, 2018

Wästerläkarna, Älvsborg 70+ och gynekologen en pärla i sjukvården. TACK

30 aug, 2017

Jag har min läkare Henrik von Sydow och han är fantastiskt! Han tar sig alltid tid och lyssnar och vill alltid hjälpa på bästa möjliga sätt. Dom andra läkarna och sjuksköterskorna är lika bra. Alltid bra bemötande.

5 jul, 2017

Ni är bäst! Tack ❤

Här kan du se omdömen som Wästerläkarna har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

drop in sjuksköters

drop in till läkare

drop in till läkare

Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Allmänmedicin, Provtagningsverksamhet, öppen vård