Backa Läkarhus, Hisingen

Göteborg

Vi har funnits på Hisingen sedan 2002 och tagit emot många nöjda patienter från hela Göteborg.

Här finns specialister inom allmänmedicin, barnläkare, BVC, distriktssköterska, mottagning för dig med diabetes, hypertoni, astma eller KOL och psykolog. Vi erbjuder också vaccinationer och hälsokontroller.

Du kan boka tid via telefon eller Mina Vårdkontakter. Du kan få akuttider till läkaren samma dag.

Öppettider för provtagning är:
7.30-14.00 måndag-torsdag
7.30-13.00 fredag samt dag före helgdag.

Välkommen!

Lista dig hos Backa Läkarhus, Hisingen

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 031 - 744 23 30
Borstbindaregatan 6, 417 22, Göteborg - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

4,2

• 17:45 - 12 jan, 2017 skrev:

Bästa vårdcentralen.
    Stor tack till Tatiana Kullander

• 07:57 - 10 jan, 2017 skrev:

Ett stort tack till doktor Mats.

• 07:59 - 01 feb, 2016

• 10:57 - 24 sep, 2015 skrev:

Det går ej att få tag på någon,om lämnar telefon nr ringer ingen upp.

1,8

• 18:32 - 17 sep, 2014 skrev:

Absolut en av de bättre mottagningar jag besökt. Trevlig personal. Tycker dock att väntetiden är alltför lång om man vill träffa samma läkare varje gång.

Till toppen

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Trappa ner rökningen för ett hållbart resultat

För att lättare lyckas med ett liv utan cigaretter och nikotinberoende behövs en välplanerad trappa-ner-strategi. Tillsammans med Nicotinell ger vi dig tips på hur du får ett nikotinfritt liv.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Göteborg

• Narva Kirurg Center Jag har varit på kliniken på grund av mina åderbråk och jag är mycket nöjd. Underbar, hjälpsam och professionell personal från första stund... - Silvia Ayala
    • Andersberg Din hälsocentral Värdelöst att försöka få en tid, och att det inte går att lämna telefonnummer om man önskar bli uppringd! - mikael
    • Naprapatlandslaget Malmö Västra Hamnen Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man... - Patrik Danielsson
    • Hälsomedicinskt Center i Landskrona Hur ringer man dit när samtalstiderna varit slut i flera månader? Bedrövligt! - Sara
    • KMC Fysioterapi Katia är extremt kunnig och har varit till mycket stor hjälp vid mina olika skador. Rekommenderar denna mottagning varmt till alla. - Cajsa Pettersson