WeMind - Göteborg

Otterhällegatan 2, Göteborg - Visa på karta

4,9

Logo WeMind - Göteborg

Göteborg

Varmt välkommen till WeMind!

ALLA som behöver det ska snabbt kunna få bästa tänkbara vård. WeMind har mottagningar i Stockholm och Göteborg och för dig som bor i annan ort kan vi erbjuda distansterapi med hjälp av videotelefoni.

Det finns idag effektiva och utvärderade behandlingsmetoder för många psykiska problem. På WeMind är du garanterad att få behandling precis enligt dessa metoder. Vi fick ett bevis för att vårt arbete med kvalitet var uppskattat när vi 2013 blev utsedda till en av Sveriges tre bästa vårdenheter.

På WeMind arbetar endast legitimerade behandlare och alla är noga utvalda för att de båda är duktiga behandlare och ger ett bra bemötande.

Exempel på områden som vi jobbar med:

• Oro, ångest, fobier, tvång
  • Nedstämdhet, depression
  • Sömnproblem
  • Ätstörningar
  • Relationsproblem hos par
  • Posttraumatisk stress
  • Neuropsykiatriska problem

Vi tror att du kommer trivas på WeMind och kommer vara nöjd med resultatet av din behandling.

Informationen uppdaterades 07 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos WeMind - Göteborg

• ADHD- och Aspergerutredning

Efter konsultation

ADHD är en förkortning av engelskans attention deficit/hyperactivity disorder, som brukar översättas med uppmärksamhetsstörning med överakti... Läs mer

• Depression

Depression kallas ibland ”själens förkylning” eftersom det är ett så vanligt problem. Mellan 5 och 10 % av alla svenskar är deprimerade, och... Läs mer

• KBT

Vårdprogrammen rekommenderar i de flesta fall kognitiv beteendeterapi (KBT) eftersom det är den terapi som har bäst bevisad effekt vid flert... Läs mer

• Ångest

Efter konsultation

När man upplever något som otäckt eller jobbigt kan man reagera med ångest. Hjärtat börjar slå fortare och musklerna drar ihop sig. Man kan ... Läs mer

• Ätstörningar

De flesta människor oroar sig över sitt utseende ibland. Många försöker äta någorlunda hälsosamt och träna regelbundet. Extrem bantning ... Läs mer

Karta - Otterhällegatan 2, Göteborg

4,9

• 20:36 - 27 feb, 2018

• 01:05 - 02 feb, 2018 skrev:

Oerhört bra bemötande, psykologen lyssnade verkligen på allt man berättade och var oerhört förstående. Har aldrig tidigare blivit så bra bemött tidigare inom någon vård överhuvudtaget som hos WeMind! Professionella och respektfulla!

• 20:16 - 23 jan, 2018

• 16:40 - 24 jan, 2016

• Fråga ställd 21:16 19 apr 2018

Vad kostar ett besök hos er psykolog? Jag är 20 år, snart 21, och student.

WeMind - Göteborg svarar:

Hej Lisa

Är du intresserad av behandling hos oss kan du söka till oss på två sätt, se nedan.

Alternativ 1: Du kan söka till WeMind via vårt avtal med Västra Götalandsregionen.

Detta avtal gör att vi kan ta emot ett visst antal patienter för vård via landstinget (d v s att landstinget bekostar behandlingen medan man som patient bara betalar patientavgiften på 100 kr/psykologbesök och 300 kr/läkarbesök - högkostnadsskydd/frikort gäller), men för att komma hit via detta avtal krävs remiss. Dock är vårt landstingsavtal mycket begränsat vilket gör att vi inte har möjlighet att ta emot alla de patienter som skickar remiss till oss, men vi tar in så många vi kan. Om du får möjlighet att komma till oss via remiss/egenremiss och vårt avtal med VGR kan du räkna med en första tid inom tre månader, dvs vi håller vårdgarantin.

Remiss kan man få antingen via läkare, t ex på vårdcentralen eller så kan du skicka en s k egenremiss. En egenremiss innebär att du skriver ett brev till oss där du beskriver din problematik och vad du önskar hjälp med (du kan också göra det via 1177- Vårdguidens E-tjänster). Skriv även i din egenremiss om du har/har haft någon tidigare behandling samt ditt namn, personnummer, adress, telefonnummer, mailadress osv så att vi kan skicka svar och ev kallelse.

Alternativ 2: Du kan söka till oss som privatpatient.

Vi erbjuder då:

- KBT hos psykolog för 1.300 kr/session. Vi bokar för närvarande en första tid för bedömning hos psykolog. Då får psykologen en möjlighet att träffa dig och få en uppfattning om din problematik, samt att du får mer detaljerad information om hur behandlingen går till. Efter bedömningssamtalet kan du komma att sättas på en kortare väntelista inför behandlingsstart. Önskar du boka en tid för bedömningssamtal är du varmt välkommen att höra av dig på telefon 031-774 27 00 eller maila tillbaka. Bedömningssamtalet beräknas ta 45-60 minuter. Om beslut tas om utredning sätts du sedan upp på en kortare väntelista för utredningsstart.
    OBS! Vi har tyvärr inga privata psykologtider att erbjuda för närvarande. Vill man komma som privatpatient är man välkommen att höra av sig i slutet av juni för en prognos om när bokning eventuellt kan göras.

- Besök hos psykiater (specialistläkare) för 1.800 kr för första besöket och 1.500 kr för återbesök.
    OBS! Vi har tyvärr inga privata läkartider att erbjuda för närvarande. Vill man komma som privatpatient är man välkommen att höra av sig i slutet av juni för en prognos om när bokning eventuellt kan göras.

Är du intresserad av att komma hit som privatpatient behövs dock ingen remiss. Frikort gäller inte på privata tider.

Du är varmt välkommen att höra av dig!

Med vänliga hälsningar

Helene