Stora Badhusgatan 12, Göteborg

Linsoperation med RLE/CLE

Ögonlaser med LASEK

Ögonlaser med NoCut

Kostnadsfri konsultation

Välkommen till Vårda Ögon i Göteborg!

Vi är en privat ögonklinik som kan erbjuda flera olika typer av ögonkirurgi. Vi använder den senaste tekniken och våra ögonläkare har lång erfarenhet. Vårt mål är att du som patient ska känna dig trygg hos oss!

Det här kan vi på Vårda Ögon hjälpa till med

Hos oss kan du få hjälp med olika typer av synfel, som till exempel närsynthet, astigmatism, översynthet och ålderssynthet. Vi kan också hjälpa till med olika ögonsjukdomar, som grå starr.

Våra mottagningar

Vårda Ögon har mottagningar runt om i landet och vi har genom åren utfört mer än 40 000 operationer. Du hittar oss på följande orter:

• Stockholm
  • Göteborg
  • Malmö
  • Halmstad
  • Ystad

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Vårda Ögon i Göteborg redan idag!

Informationen uppdaterades 13:26 - 15 dec, 2023

1 feb, 2024

Jag opererades för gråstarr i höstas och fick vid samma tillfälle ett linsbyte i det opererade ögat. Linsen gjorde att jag numera är översynt på det ögat. Jag var närsynt på det opererade ögat och är det mycket på det andra ej opererade ögat. Synskärpan mellan ögonen är stor och optikern reagerade. Hen sa: ögonen ska ju samverka… Jag undrar också varför det var bra att sätta in en lins så jag blev översynt på ett ögat när jag är ordentligt närsynt på det andra. Det hade varit väldigt bra med information före så jag hade hunnit fundera och ta ett beslut i lugn och ro.

11 jan, 2023

Så bra! Är nöjd med allt från första kontakt i telefon, till undersökning och operation. Tydlig info i alla steg och de hade dessutom en app som var till hjälp innan och efter mitt laser ingrepp. Det tror jag är unikt för en ögonklinik faktiskt... Har rekommenderat flera vänner, men alla kunde inte operera. Ngn hade för stort synfel och en annan hade för torra ögon. Men bra att de inte släpper igenom alla i alla fall.

3 feb, 2022

Lunchstängt kl 12-13