Endoskopimottagning Angered, Angered

Endoskopimottagning Angered

, Angered

Halmtorget 1, 424 65, Angered, 42465 Angered

Endoskopimottagningen på Angereds Närsjukhus bemannas av 3 ordinarie utbildade endoskopister samt kringpersonal som utför planerade polikliniska gastroskopi- och koloskopiundersökningar (undersökningar av mag-tarmkanalen). Vi utför undersökningar för att bekräfta eller avfärda diagnoser och undersökningar med syftet att bota eller förbättra diverse symptom som magkatarr, blod i avföring, diarréer och så vidare eller ibland för att undersöka avvikande röntgenologiska eller laborativa tecken. Vi utför också förebyggande behandlingar så som borttagande av polyper, åtgärdande av kärlmissbildningar och matstrupsbråck. Vi sköter alltid uppföljande endoskopiundersökningar om tillståndet kräver det, men bedriver ingen gastroenterologisk mottagningsverksamhet varför vi ser det som viktigt att patienten vid undersökningstillfället redan har en ordinarie vårdgivarkontakt för det frågan gäller.

Informationen uppdaterades 08:10 - 15 jun, 2023

15 feb, 2022

Jag blev förvånad av hela koloskopi avdelningen Kompetenta läkare och all personal. Jag är 80 år, men jag har aldrig blivit så vänligt bemött i hela mitt liv som där.

Endoskopiverksamhet