Laser Focus Clinique

Kristinelundsgatan 4, Göteborg - Visa på karta

Logo Laser Focus Clinique

Göteborg

Laser Focus Clinique - kvalitet, lyx och resultat

På Kristinelundsgatan 4 i Göteborg hittar du Laser Focus Clinique. Vi är ett holistiskt center för hälsa och skönhet, som arbetar inifrån och ut med våra kunder. Vi strävar efter att överträffa dina förväntningar varje gång och vill att du ska se oss som det självklara valet när du vill komma till ett skönhetscenter utöver det vanliga.

Skönhet kommer inifrån

Vi tror att äkta skönhet kommer inifrån. Därför arbetar vi utifrån ett holististiskt synsätt, och lägger lika mycket fokus på insidan som på utsidan. Vi lägger ner själ och hjärta i varje kund, varje gång.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder allt från kostrådgivning till yttre avancerad skönhetsvård. Du kan till exempel få hjälp med:

• Ansiktslyft/Facelift/Kroppslyft
  • Kosmetisk 3D Tatuering
  • Ansiktsbehandling
  • Beautiful Hands & Nails
  • Injektioner
  • Anti-aging/Hudföryngring/Skin Tightening
  • iPerfect Brows
  • Laser/IPL behandlingar

Varmt välkommen till oss på Laser Focus Clinnique!

Informationen uppdaterades 22 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Laser Focus Clinique

Permanent hårborttagning med IPL hos Laser Focus Clinique i Göteborg

Laser Focus Clinique erbjuder permanent hårborttagning med IPL. Det är en effektiv metod för att bli av med oönskad hårväxt och vi använder oss bara av den senaste tekniken.

Hur fungerar hårborttagning med IPL?

Vid hårborttagning med IPL används en laser för att bli av med håret. Ljuset från lasern går via pigmentet i håret ner i hårsäcken, som värms upp och förstörs. Därmed kan inget nytt hår bildas.

SHR IPL - den senaste tekniken

Våra behandlingar har resultatgaranti och vi använder oss av SHR E-light/IPL som är det allra senaste inom IPL. Det är betydligt mindre smärtsamt än vanlig IPL och kräver färre behandlingar. Du är välkommen att kostnadsfritt testa skillnaden hos oss.

Välkommen till Laser Focus Clinique för en kostnadsfri konsultation!

Akne hos Laser Focus Clinique i Göteborg

Akne är ett vanligt problem som drabbar många. Hos Laser Focus Clinique använder vi flera avancerade laserbehandlingar för att behandla både akne och akneärr. Till exempel erbjuder vi Fractional CO2, radiofrekvens, Oxygen Face Peeling och ljusterapi.

Kombinationsbehandlingar - för bästa resultat

För att du ska få så bra resultat som möjligt använder vi oss av flera olika behandlingar som vi kombinerar utifrån dina behov. Vi skräddarsyr allt för varje persons unika problem. Därför får du först komma på en konsultation där vi undersöker dig, och utifrån den kommer vi med förslag på lämpliga behandlingar.

Vi rekommenderar att du börjar med vår specialdesignade ansiktsbehandling Oxygen Face Peeling. Den rengör huden på djupet genom att tömma hudens porer mekaniskt.

Välkommen till oss på Laser Focus Clinique!

Hudföryngring hos Laser Focus Clinique i Göteborg

Hos Laser Focus Clinique kan du få hjälp med hudföryngring och skin tighetening. Vi använder många av de senaste teknikerna, för att du ska få ett så bra resultat som möjligt.

Våra behandlingar

Vi har ett brett utbud av behandlingar för att du ska kunna hitta den som passar bäst för just dig och dina behov. Vi erbjuder till exempel:

• Fusion 3D Facelift
  • Mesoterapi
  • ND Yaq laser Carbon Deep Cleanse
  • SHR E-Light Skin Tightening

Hudföryngring med laser

Vi erbjuder flera av de senaste metoderna för hudföryngring med laser, som Fractional Co2 Laser, Fusion 3D Facelift och ND Yaq laser Carbon Deep Cleanse. Laser är ett utmärkt sätt att föryngra huden utan kirurgi eller andra invasiva metoder.

Välkommen att kontakta Laser Focus Clinique för mer information!

Pigmentförändringar hos Laser Focus Clinique i Göteborg

Pigmentfläckar kan uppstå av olika anledningar och upplevas som besvärande. Vi på Laser Focus Clinique kan hjälpa dig med behandling. Var...

Varför får man pigmentfläckar?

Pigmentfläckar uppstår ofta av att du har varit mycket i solen, mer än vad huden tål. Andra orsaker kan vara hormonförändringar, graviditet, p-piller eller andra mediciner. Men pigmentfläckarna kan även uppstå utan att det finns någon tydlig orsak.

Hur behandlas pigmentfläckar?

Det finns olika sätt att behandla pigmentfläckar. Vi rekommenderar att du först kommer på en konstultation hos oss, för att vi ska hitta rätt metod för dig. Några av de vanligaste behandlingarna är Collagen Pen, Fusion 3D, E-light/IPL och mesoterapi utan nålar.

Välkommen till Laser Focus Clinique!

Lymfdränage hos Laser Focus Clinique i Göteborg

Lymfdränage är bra för många olika saker, bland annat hudåkommor som ärr och akne. Hos Laser Focus Clinique kan du få hjälp med olika sorters behandlingar.

Vad är Lymfan?

Lymfan är en blodplasma, en trögflytande vätskemängd, som tillför näring till cellerna och som avlägsnar slaggprodukter. Om lymfcirkulationen stannar av kan cellerna degenerera eller dö.

Varför är Lymfdränage viktigt?

Lymfdränage kan hjälpa till med många olika besvär. Till exempel hudåkommor, akne och ärr, men också svullna ben, idrottskador och migrän.

För lymfdränage rekommenderar vi behandling med iLipo Ultra (för kroppen), Vacuum pen (för ansiktet), Oxygen Facelift, Galvanic Facelift och Bio-wrinkle remover.

Varmt välkommen till Laser Focus Clinique!

Karta - Kristinelundsgatan 4, Göteborg