Götabergsgatan 3, Göteborg - Visa på karta

Logo Skönhetskliniken

Göteborg

Varmt välkommen till Skönhetskliniken!

Skönhetskliniken har funnits sedan 2012 och kliniken ligger nära Avenyn i centrala Göteborg. Vi är kända för våra kosmetiska tatueringar och vi är specialister på injektionsbehandlingar. Alla vi som arbetar här har gedigen kompetens och använder den senaste utrustningen.

Vi arbetar med finess för att framhäva ditt yngre jag, så att du ska kunna behålla, inte förändra, din naturliga skönhet.

Skönhetsklinikens behandlingsutbud

Vi erbjuder ett brett utbud av skönhetsbehandlingar såsom volymgivande fillers, rynkbehandling med botox, ansiktslyft utan kirurgi och behandling mot dubbelhaka.

Hos oss kan vi också erbjuda mikropigmentering som används för permanent makeup av ögonbryn, eyeliner och läppar, men även vid ärrkamouflering och vårtgårdspigmentering.

Vi har ett eget permanent makeup-märke

Våren 2016 lanserade vi vår egen produktserie Bevaro. Förutom all pigmenteringsutrustning finns ett färgbeständigt tatueringspigmentering utvecklat av Katarina Jochems. Formeln är uppbyggd så att pigmenten inte flyter ut i huden eller ändrar färg, utan bleks med tiden.

Välkommen att kontakta oss på Skönhetskliniken om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 13 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Skönhetskliniken

Botox hos Skönhetskliniken i Göteborg

fr. 1 900 kr Pris efter konsultation

Vill du reducera dina rynkor i ansiktet? Hos Skönhetskliniken erbjuder vi rynkbehandling med botulinumtoxin A, i vardagligt tal kallat bo...

Vill du reducera dina rynkor i ansiktet?

Hos Skönhetskliniken erbjuder vi rynkbehandling med botulinumtoxin A, i vardagligt tal kallat botox. Hos oss är det erfaren personal som utför injektionerna och de kan hjälpa dig som vill behandla:

• Bekymmersrynkor mellan ögonen
  • Horisontella rynkor i pannan
  • Kråksparkarna vid ögonen
  • Rökrynkor runt munnen

Så går en botoxbehandling till

Efter en konsultation med din behandlare injiceras det muskelavslappnande medlet under huden med en tunn nål. Ämnet blockera sedan signalöverföringen mellan nerv och muskel i de områden som behandlas. Det gör att valda delar av ansiktsmuskulaturen inte anspänns och kan skapa rynkor, vilket gör att huden slätas ut och rynkor minimeras.

Resultatet av en behandling

Resultatet av behandlingen blir synligt först efter 3-5 dagar, i vissa fall kan det ta upp till 14 dagar. Effekten av en behandling brukar kvarstå mellan 3-5 månader, därefter bör behandlingen upprepas för att bibehålla resultatet. För varje gång behandlingen upprepas ökar i de flesta fall varaktigheten.

Välkommen att boka en tid för rynkbehandilng hos Skönhetskliniken!

fr. 1 900 kr

Fillers hos Skönhetskliniken i Göteborg

fr. 3 500 kr Pris efter konsultation

Vill du få tillbaka ett yngre utseende eller förstärka något av dina ansiktsdrag? Fillers består av hyaluronsyra som finns naturligt i kr...

Fillers består av hyaluronsyra som finns naturligt i kroppen. Med åldern minskar produktionen och därmed minskar även hudens elasticitet. Det bidrar till att linjer, rynkor och spänsten avtar.

Hos Skönhetskliniken erbjuder vi fillersinjektioner som behandlingsmetod för:

• Rynkreducering och hudföryngring
  • Nasolabialveck
  • Förlorad volym på kindbenen
  • Förstärkning av käklinjen
  • Skapa en mer definierad haka
  • Förstora läpparna
  • Skapa en tydligare läppkontur
  • Korrigering av näsryggen

Vi använder oss av fillers från märket Restylane.

Så går behandlingen till

Efter en konsultation med en av våra erfarna injektionsspecialister påbörjas behandlingen. Fillern injiceras med en tunn nål i området som ska få en volymökning, lokalbedövning kan användas om du önskar. Resultatet syns direkt, dock kan området vara svullet och ömt ett par dagar efter behandlingen.

Resultatet av en behandling är inte permanent utan hyaluronsyran bryts långsamt ner av kroppen.

fr. 3 500 kr

Permanent makeup hos Skönhetskliniken i Göteborg

fr. 2 000 kr Pris efter konsultation

Vi på Skönhetskliniken erbjuder mikropigmentering med stor erfarenhet och känsla för färg, form och skönhet. Vi har många färgpigment att välja mellan och färgerna går att blanda med varandra för att få fram alla nyanser.

Vi erbjuder 3D bryn, eyeliner och läpptatuering

• Förbättra formen eller få illusionen av fler hårstrån.
  • Markera dina ögonfransar eller få en permanent välgjord eyeliner.
  • Jämna till din läppkontur eller få illusionen av en målad mun.

Permanent makeup med rekvisition

På Skönhetskliniken erbjuder vi även permanent makeup i medicinskt syfte. Vi hjälper många som har drabbats av Alopecia eller cancer och därför förlorat bryn och ögonfransar.

Så görs permanent makeup hos Skönhetskliniken

På Skönhetskliniken arbetar vi med marknadens bästa mikropigmenteringsmaskin: Bioevolution. Det är en digital tatueringsteknik som görs med extremt fina, tunna nålar som går jämt in i huden utan att vibrera. Det gör behandlingen nästintill smärtfri.

Vi använder oss även av microblading för att skapa naturliga ögonbryn som inte ser tatuerade ut. Då pigmenterar vi in mikrotunna strån i huden med ett manuellt verktyg. Nålarna sitter ihop och bildar tillsammans ett blad, vilket ger ett naturligt resultat.

Eget permanent makeup-märke

2016 lanserades vår egen produktserie Bevaro. Förutom all pigmenteringsutrustning finns ett färgbeständigt tatueringspigmentering utvecklat av Katarina Jochems. Formeln är uppbyggd så att pigmenten inte flyter ut i huden eller ändrar färg, utan bleks med tiden. Bevaro är godkänt och registrerat hos Läkemedelsverket.

Kamouflering av ärr hos Skönhetskliniken i Göteborg

fr. 2 000 kr Pris efter konsultation

Med hjälp av mikropigmentering kan vi på Skönhetskliniken kamouflera störande ärr. Metoden bygger på att tillföra ett hudnära pigment som gör att ärret inte syns. Det fungerar bra på alla slags vita ärr på kroppen, i ansiktet eller runt bröstvårtorna. Även brännskadad hud kan få ett bättre utseende.

Vi har ett samarbete med ett flertal plastikkirurger gällande kamouflering av ärr och vårtgårdspigmentering efter operationer.

Så görs mikropigmenteringen hos Skönhetskliniken

Tatueringspigmenteringen som används är från vår egen produktserie Bevaro som Katarina Jochems utvecklat under flera år. Bevaros unika egenskap är att pigmenten inte flyter ut i huden eller ändrar färg, utan den nyans som valts bleks bara sakta med tiden.

Vårtgårdspigmentering hos Skönhetskliniken i Göteborg

fr. 2 000 kr Pris efter konsultation

På Skönhetskliniken erbjuder vi vårtgårdspigmentering för dig som genomgått en bröstreduktion och behöver en ny bröstvårta, eller för dig som vill förändra utseendet på dina bröstvårtor gällande färg och storlek.

Vi samarbetar med ett flertal plastikkirurger gällande vårtgårdspigmentering och kamouflering av ärr efter operationer.

Vi använder ett egenutvecklat tatueringspigmentering

Skönhetskliniken erbjuder en mängd nyanser av pigment från vår egen produktserie Bevaro som Katarina Jochems utvecklat under flera år. Det unika med Bevaro är att pigmenten inte flyter ut i huden eller ändrar färg, utan den nyans som valts bleks bara sakta med tiden.

Välkommen till Skönhetskliniken!

• 09:56 - 05 mar, 2018

• 09:56 - 05 mar, 2018 skrev:

Perfekt!

• 09:54 - 05 mar, 2018 skrev:

Jag är nöjd med allt från mottagande till de behandlingar jag valt att göra. Professionell personal. Skulle aldrig gå någon annanstans.

• 09:51 - 05 mar, 2018 skrev:

Supernöjd, rekommenderar varmt. Bra omhändertagen, känner mig ordentligt informerad.

• 09:49 - 05 mar, 2018 skrev:

Världens bästa Skönhetssalong.

• Fråga ställd 17:11 25 aug 2018

Hej! Kan man göra 3D bryn och övre eyeliner tatuering vid samma tillfälle?

Skönhetskliniken svarar:

Ja. Du får dessutom 10% rabatt om du gör det vid samma tillfälle. Varmt välkommen!