Vädursgatan 5, Göteborg - Visa på karta

Logo Gårdatandläkarna

Göteborg

Välkommen till Gårdatandläkarna!

På vår klinik i Göteborg erbjuder vi trygg och modern tandvård utförd av ett kompetent tandvårdsteam. Vi arbetar med allmäntandvård och akuttandvård, och vid behov av specialisttandvård ser vi till att du snabbt får vidare hjälp.

Vi ger dig ett bra tandresultat

Vårt mål är att hjälpa patienter till en friskare mun och lägre tandvårdskostnader. Våra styrkor är vår breda kompetens och vårt genuina intresse för att åstadkomma bra tandresultat.

Vill du boka en tid hos oss? Vi ger alltid ett snabbt omhändertagande, så kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 10 oktober 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Gårdatandläkarna

Akuttandvård hos Gårdatandläkarna i Göteborg

Har du fått akuta tandbesvär? På Gårdatandläkarna försöker vi alltid ge ett snabbt omhändertagande vid akuta besvär såsom: Tandvärk ...

Har du fått akuta tandbesvär?

• Tandvärk
  • Utslagen tand
  • Trasig tand
  • Tappad krona eller fyllning
  • Ilningar
  • Blödande tandkött
  • Tandlossning

Få saker är så besvärande som akuta tandbesvär. Därför anstränger vi oss för att kunna erbjuda dig en tid inom 24 timmar.

Ring oss så hjälper vi dig!

Tandhygienistbehandling hos Gårdatandläkarna i Göteborg

Hos tandhygienisten kan du få munhygienbehandling och information om hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt. Fördelar med at...

Fördelar med att regelbundet besöka tandhygienist

Våra tandhygienister arbetar främst med förebyggande åtgärder för att minska risken för tandlossning, karies och infektioner. De kan också hjälpa till att förebygga dålig andedräkt och missfärgningar.

Att regelbundet gå till tandhygienisten gör att eventuella skador och sjukdomar kan upptäckas i ett tidigt skede och behandlas innan akuta besvär uppstår.

Kontakta oss för att boka tid hos tandhygienisten!

Tandläkare/Allmäntandvård hos Gårdatandläkarna i Göteborg

På Gårdatandläkarna arbetar allmäntandläkare som erbjuder tandvård anpassad efter dina behov och önskemål. Vår vård baseras på de nationella riktlinjer som finns och vi använder noga utvalda material och behandlingsmetoder.

Allmäntandvården innebär att vi erbjuder:

• Regelbundna undersökningar
  • Förebyggande tandvård
  • Lagningar
  • Rotfyllningar
  • Tanduttagningar
  • Kronor och broar
  • Akuttandvård
  • Estetisk tandvård

Du får alltid ett kostnadsförslag innan påbörjad behandling

Inför en behandling hos oss får du alltid behandlings- och kostnadsförslag. Vi tycker nämligen att det är viktigt att du känner att du har kontroll över behandlingens omfattning och kostnader.

Kontakta oss för att boka en tid!

Tandimplantat hos Gårdatandläkarna i Göteborg

Vi på Gårdatandläkarna erbjuder tandimplantat i titan till dig som förlorat en eller flera tänder. Vi har lång erfarenhet och vid komplicerade fall samarbetar vi med specialisttandvården.

Fördelen med tandimplantat

Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv av titan. Behandlingen innebär att titanskruven opereras in i käkbenet och på den fästs sedan de nya konstgjorda tänderna. Titanets unika egenskap att växa samman med käkbenet gör implantatmetoden möjlig.

En tandimplantatbehandling ger en känsla av att få tillbaka sina egna, naturliga tänder, vilket också ger dig ett större självförtroende.

Kontakta oss på Gårdatandläkarna om du har frågor!

Estetisk tandvård hos Gårdatandläkarna i Göteborg

Estetisk tandvård kan hjälpa dig att få ett fint leende, ökad självkänsla och större välbefinnande. För dig som är missnöjd med formen eller färgen på dina tänder innebär behandlingen att du vågar skratta och le igen.

På Gårdatandläkarna hjälper vi dig som önskar korrigera:

• Tandluckor
  • Sneda tänder
  • Missfärgade tänder och fyllningar
  • Skadade tänder

Boka en konsultation hos oss så kan vi berätta hur vi hjälper dig på bästa sätt!

Tandblekning hos Gårdatandläkarna i Göteborg

Tänderna kan bli missfärgade av till exempel kaffe, te, rökning, snus och rödvin. Vanligt åldrande gör också tänderna mörkare med tiden. ...

Gårdatandläkarna erbjuder två sorters tandblekning

På kliniken har vi lång erfarenhet av bleka tänder och erbjuder både hemmablekning samt klinikblekning. Vid hemmatandblekning får du individuellt anpassade blekskenor samt blekgel, och så utför du själv blekningen hemma ett antal timmar varje dag under ett par veckor. Vid klinikblekning görs blekningen på vår mottagning med en skonsam gel och ofarligt plasmaljus, och tar ca 1-2 timmar.

Kontakta oss för att boka en tid!

Olof Knape

Olof Knape