Psykiatrimottagning utmattningssyndrom, Göteborg
mental health

Psykiatrimottagning utmattningssyndrom

, Lorensberg

Viktor Rydbergsgatan 12, 411 32, Göteborg, 41132 Göteborg

Psykiatrimottagning utmattningssyndrom (PMU) är en subspecialiserad regional öppenvårds-mottagning för Västra Götaland tillhörig Psykiatri Affektiva, Område 2, Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Enheten tar emot patienter som har UMS med psykiatrisk samsjuklighet. Mottagningen bedriver konsultverksamhet gentemot primärvård och specialistpsykiatri inom ramen för uppdraget och tar emot patienter med svårbehandlad UMS för utredning och behandling. I vissa fall behövs samarbete i behandlingen av samsjukligheten med specialistpsykiatri och primärvård på patientens hemort. Parallellt med behandlingen sker samverkan och planering för arbete/sysselsättning tillsammans med enhetens rehabkoordinatorer. På mottagningen arbetar läkare, psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kurator, och sjuksköterska. Mottagningen erbjuder ett brett utbud av behandlingsmodeller som anpassas efter individen.

Informationen uppdaterades 12:34 - 14 feb, 2024

25 jun, 2021

Mitt sista hopp att få hjälp. :´´( Var på fyra bedömningssamtal och det sista som jag hade med läkaren, var fantastiskt värdefullt. Hans sa att nästa möte skulle vara i augusti. De kallade de mig i juli på min enda semestervecka. Jag kunde inte då. Fick en till tid som jag dessvärre inte heller kunde. Då kickade de ut mig med anledningen, att de ansåg mig inte kunna ta emot deras vård p.g.a att jag inte kom. Jag ringde dit för att förklara mig. Kontaktpunkten koppla mig inte p.g.a. att jag var utskriven. Jag måste ha ny remiss för att framföra mitt meddelande. Ledsen och försmådd :´´(

31 mar, 2021

Pmu kändes som mitt sista hopp efter år av svår utmattning med misslyckade försökt till arbetsåtergång. Idag jobbar jag 50 % och har fått mitt liv tillbaka tack vare pmu. Är så tacksam att jag fick möjligheten att behandlas där.

Psykiatri, vuxna