Stampgatan 15, vån 6, Göteborg

NIPT inklusive ultraljud

Tidigt ultraljud

3D/4D Ultraljud

Barnmorskehuset - Den privata barnmorskemottagningen i Göteborg

I en lugn och avslappnad miljö erbjuder vi privat mödrahälsovård/MVC, graviditetsrelaterade/obstetriska ultraljud, NIPT/fosterdiagnostik och preventivmedelsrådgivning.

Vi erbjuder även svensk klassisk massagebehandling för både dig som är gravid och som är nyförlöst.

Vår mottagning ligger centralt i Göteborg och vi välkomnar alla våra patienter med ett varmt och personligt mottagande.

Vi erbjuder en hög tillgänglighet via mejl, telefon och sms.

Vi är en privat MVC vilket gör att vi inte innefattas under fritt vårdval inom Västra Götalandsregionen. Det innebär att Barnmorskehusets tjänster inte är kostnadsfria.

Varmt välkommen till Barnmorskehuset. Vi har tid för dig!

Informationen uppdaterades 13:47 - 15 jun, 2023

Anneli Asker

Karin Ekström Utterberg

Hanna Friberg

Staffan Asker

Ingrid Johansson

20 jun, 2018

Har tre barn men har tyvärr varit gravid dubbelt så många gånger - kan säga att jag har testat ALLA privata och kommunala MVC och barnmorskemottagningar i Göteborg och även Stockholm. Och Barnmorskehuset är den absolut bästa av dem. Genuin omtanke, högklassig vård och professionell personal - vad mer kan man önska sig. Har haft svårt ångest pga tidigare svåra graviditeter men har blivit omhändertagen av BH på det bästa möjliga sättet.

19 apr, 2018

Gjorde både tidigt ultraljud samt tillväxtultraljud. Underbart och tryggt bemötande och mysiga miljöer. Stor eloge till personalen.

22 jan, 2018

14 aug, 2017

Det går inte att beskriva hur underbar denna kliniken och personalen är. Jag skrev in mig på en statlig mottagning först men jag sökte snabbt efter en privat klinik då jag var så missnöjd. Hittade Barnmorskehuset och kände direkt att detta är den kliniken man ska vara på. Jag har aldrig känt mig så trygg, det är verkligen kompetent, erfaren och pålitlig personal, det går inte att hitta bättre!

20 mar, 2017

Jag var på gravidmassage i vecka 35 och det var fantastiskt! Sängen man ligger på är så skön så även om man har ont lite här och där (vilket jag hade) så var det väldigt avslappnande. Kan varmt rekommenderas!!!

Fråga ställd 13:05 - 16 jan, 2020

Hej! Vad kostar tillägget förnmöjlighet att analysera könskromosomsavvikelser och kön? Med vänlig hälsning, Rebecka

Hej! Det ingår i grundpaketet dvs 5495 kr. varmt välkommen! Barnmorskehuset

Fråga ställd 13:06 - 21 jun, 2019

Hej när kan man tidigast göra en köns bedömning på barnet?

Barnmorskehuset svarar:

Hej! Man kan oftast göra en bedömning från v 18+0 om barnets position är optimal. Med vänlig hälsning, Barnmorskehuset

Fråga ställd 11:19 - 21 apr, 2019

Hejsan, vi letar efter en trygg och bra mottagning för att sätta in hormonspiral till min sambo. Privat vård verkar helt klart bättre. Men vad blir den totala kostnaden för Första besök till och med insättning?

Barnmorskehuset svarar:

Hej! Tack för förfrågan. Vi har tyvärr inga möjligheter att erbjuda er någon tid för tillfället pga hög belastning på vår mottagning. Allt gott!

Fråga ställd 11:44 - 10 apr, 2019

Hei! Jeg bor i Oslo,Norge og er 37år og 18 uke gravid nå. Jeg er finsk. Jeg har hatt det litt vanskelig her å vaere gravid för at de tar ikke samme pröver her en i Finland og Sverige og kjenns at ingenting fungerer likt en i Finland eller Sverige. Jeg får ikke den nakke tingen som man gjör tileksempel i Finland på uke 12. Her får man det bare om man er över 38. Så jeg tenkte at er det muligt flr meg å få vite om mine barne(de er tvillinger)har down syndrome eller noe med nipt test? Tusen takk för svar :)

Barnmorskehuset svarar:

Hej! Du är varmt välkommen till oss för ett nipt. Du hittar mer info och möjlighet att boka tid via hemsidan. www.barnmorskehuset.se Allt gott! Barnmorskehuset

Fråga ställd 11:08 - 27 sep, 2018

Hej, mitt namn är Sofia. Jag har just plussat på ett grav.test. Jag vill gärna gå hos er. Det är väldigt tidigt, skulle få mens idag och plussade idag. Har ni möjlighet att ta emot mig? Hur börjar jag? Mvh, Sofia

Barnmorskehuset svarar:

Hej Sofia! Du är varmt välkommen att gå hos oss. Du kan höra av dig via mail eller telefon för tidsbokning av inskrivning eller boka din tid via hemsidans onlinebokning. Vill bara uppmärksamma dig på att det är förknippat med en avgift att gå på Barnmorskehuset. Se prisuppgifter på hemsidan. Varmt välkommen! Barnmorskorna på Barnmorskehuset

031-300 7### Visa nummer