Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Carlandersparken 1, Göteborg - Visa på karta

Logo Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Om Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken är en specialistmottagning med inriktning mot allmänortopedi och proteskirurgi för knä och höft samt allmänkirurgi och endokrinkirurgi.

Vi har offentliga avtal och samarbete med ett flertal regioner. Om du har stått i kö för en ortopedisk bedömning/behandling i Västra Götaland i 90 dagar kan du söka hit som vårdgarantipatient, med möjlighet att välja Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken som vårdgivare. Via vårt avtal med Region Skåne kan avrop även göras på riksavtalet. Avtalen omfattar emellertid inte rygg.

Ansvariga ortopeder:

Björn Edshage Lars Regnér

För dig som vill bli patient hos oss

För att du skall kunna bli patient hos oss krävs att du får en remiss skickad till ditt landstings ortopedmottagning och då får du en remissbekräftelse hemskickad till dig.

Därefter måste du kontakta Valfrihetskansliet på tel 020-44 55 55 och be om en betalningsförbindelse för bedömning/behandling hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken via åberopat avtal.

Vårdslussen skickar då en betalningsförbindelse hem till dig som du sedan vidarebefordrar till oss via brev, fax eller mail. När betalningsförbindelsen är registrerad hos oss kontaktar vi dig för vidare handläggning.

Det är bra om du bifogar ett brev med dina kontaktuppgifter och eventuellt tidigare undersökningar eller behandlingar så att vi kan beställa dessa till Ditt besök.

Varmt välkommen!

Om Carlanderska - möjligheternas sjukhus

Vi har närmare 150 specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 15 oktober 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Ortopedspecialist hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Vi har lång erfarenhet av att behandla besvär i den så kallade rörelseapparaten - armar, axlar, rygg, ben och fot. Kanske har du en idro...

Artros hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Artros är en mycket vanlig ledsjukdom som kan ge stora problem med smärta och stelhet. Hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken kan du f...

Nageltrång hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Har du stora problem med nageltrång? Då kan vi på Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken hjälpa dig med undersökning och operation. Vad...

Hemorrojder hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

På Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken kan vi hjälpa till med operation av olika anala sjukdomar, som till exempel hemorrojder. Vad ...

Karta - Carlandersparken 1, Göteborg

Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

13:09 - 13 nov, 2019 skrev:

Mycket nöjd med Ortopedmottagningen och kirurgen. Proffsigt och empatiskt bemötande hela vägen av alltifrån personalen i receptionen till undersköterskor, sköteskor och läkare. Ingen väntetid, snabbt blivit uppringd när jag haft frågor inför operation. Fantastiskt välfungerande operationsteam som gjorde att jag kände mig trygg och välinformerad över all förväntan. Stort tack doktor Björn med kollegor!

10:57 - 05 nov, 2019 skrev:

Har opererat min höft/atros på calenderska .Har varit väldigt nervös inför operation. Men dessa underbara och skickliga läkare och vårdpersonal gjorde ett fantastiskt bra jobb. Blev väl omhändertagen En fin ros till er alla.

16:07 - 20 sep, 2018 skrev:

Jan 2018 fick jag ett nytt knä inopererat av Dc Reza, nu i sept gjorde jag en alpvandring 14 mil på 7 dagar upp och ned för bergen
och det gick hur bra som helst. Tack för en mycket lyckad operation med ett fantastiskt resultat och jag klarade mitt mål att kunna vandra igen.

11:24 - 06 mar, 2018 skrev:

Jag är nu lycklig ägare till en fot utan smärtor..Väntar ivrigt på nr 2.
Jag är imponerad av det skickliga arbete dr Edshage utförde..
Men frågan är, om inte det hjärtliga bemötande jag fick av samtliga i personalen, imponerade mest.
😃

18:29 - 15 dec, 2017

13:02 - 05 apr, 2016

10:27 - 10 mar, 2016 skrev:

Utmärkt i alla avseenden

• Fråga ställd 20:58 07 nov 2019

Kan jag få akuttid fredag 8.11

Hej!

För information och ev bokning ring oss.
    Tel 031-818050.

• Fråga ställd 20:50 06 nov 2019

Jag har gått igenom två ortopeder som ger mig mixade budskap. Fick besked att jag kan få en second opinion via en ny remiss till annan läkare. Det gäller höftledsoperation. Kan man be att remissen skickas till er för bedömning och ev behandling?

Hej!

Du är välkommen att ringa oss för information.
    Tel. 031-818050

• Fråga ställd 17:23 10 okt 2019

Axel: Jag har träffat dr Edshage tidigare (den 22/4). Min arm är inte bra. Den är stel,trög och seg. Dr på Mölndal talade om en ev totalprotes i axeln. Jag skulle vilja tala om detta + ev ny undersökning. Är det bäst med eller utan remiss?

Hej!
    Du är välkommen att ringa oss.
    Tel 031-818050

• Fråga ställd 19:52 05 sep 2019

Hej!
    Jag vill komma till er på Ortopedi, via vårdgaranti, undrar har lång väntetid har ni för att träffa en ortoped

Hej Linnea!
    Det beror lite på vad du söker för, men vi har just nu c:a 3-5 veckors väntetid till ett bedömningsbesök (från det att vi får journalhandlingarna) och då beroende på vad det gäller. Välkommen!

• Fråga ställd 11:17 22 aug 2019

Har haft ont i mitt knä hela sommaren min sjukgymnast säger att det är artros i knäet . Vore tacksam för ett besök hos er

Hej!

Du är välkommen att ringa oss för info samt ev tidsbokning.
    Mån-tors 8.00-9.30 13.30-14.30