Västra Hamngatan 13 A, 411 17, Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:00 - 16:00

Logo Sokolova Gynkliniken

Om Sokolova Gynkliniken

Sokolova Gynkliniken är en ny gynekologisk mottagning som ligger i trivsamma lokaler med ny och modern utrustning på Västra Hamngatan 13 mitt emot Domkyrkan.

Vår gynklinik är en privat klinik med ett begränsat antal vårdbesök.

Utredningar och behandlingar på Sokolova Gynkliniken

Sokolova Gynkliniken erbjuder utredning och behandling av alla gynekologiska problem som exempelvis:

• Blödningar
  • Urininkontinens
  • Cellförändringar
  • Framfall
  • Smärtor
  • Blödning i tidig graviditet
  • Onormala flytningar
  • Klimakteriebesvär
  • Provtagning vid misstanke om könssjukdomar
  • Preventivmedelrådgivning
  • Gynekologisk hälsokontroll med ultraljud

Vi erbjuder även dessa behandlingar inom ramen för privat vård:

• Utredning/behandling av infertilitet
  • Utredning/behandling av upprepade missfall
  • Genetisk undersökning av missfallsmaterial för att utesluta genetiska/kromosomavvikelser som anledning till missfall
  • Förberedelser/provtagningar/kontroller under IVF, äggdonation, insemination
  • ERA-test för patienter med flera misslyckade IVF/äggdonation för att hitta "ett implantations fönster"
  • Priming/scratching med hysteroskopi för patienter med flera misslyckade IVF/äggdonation
  • NIPT-test från graviditetsvecka 10+0 för att utesluta trisomier, könskromosom aneploidier, deletionssyndrom
  • Behandling mot klimakteriska besvär, PMS, hormonrubbningar med bioidentiska hormoner/naturlig Progesteron
  • Behandling med Fotona laser för vaginal tightening, begynnande former av inkontinens och vid torra slemhinnor där man inte kan använda lokala östrogener
  • Psykologsamtal/psykoterapi

Vi samarbetar med IVF Riga, Ava Clinic Riga, Ava Peter Clinic Sankt-Petersburg och Stork klinik, Köpenhamn.

Vi besvarar inga frågor och ger ingen rådgivning via bokningsformulär. Bokningsförfrågar utan telefonnummer eller utan information om problemet besvaras inte.

Informationen uppdaterades 05 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Sokolova Gynkliniken

Gynekolog hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Vi på Sokolova Gynkliniken tar vi emot kvinnor med gynekologiska sjukdomar och besvär. Alla gynekologiska sjukdomar och besvär som t ex ...

Preventivmedelsrådgivning hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos oss på Sokolova Gynkliniken kan vi ge dig preventivmedelsrådgivning i samband med ditt gynekologbesök. Vi hjälper dig till exempel me...

Provtagning för könssjukdomar hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos oss på Sokolova Gynkliniken är du välkommen att testa dig mot sexuellt överförbara sjukdomar, så kallade könssjukdomar, som till exempel...

Fertilitetsutredning hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Om du under en längre tid har försökt att bli gravid så kan man genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad o...

Urininkontinens hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Två olika typar av urininkontinens Ansträngningsinkontinens är när du får urinläckage när du exempelvis nyser, hoppar, joggar eller hosta...

Cellprovtagning hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Har du fått en kallelse för cellprovtagning? Kontakta oss på Sokolova Gynkliniken så kan du boka in en tid hos oss för det. Varmt välkomm...

NIPT hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

3 800 kr

Hos Sokolova Gynkliniken utför vi testet NIPT (Non- Invasive Prenatal Test) i samarbete med www.fostertest.se och Panorama-test. Testet har ...

IVF-behandling - Provrörsbefruktning hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Vid IVF-behandling (provrörsbefruktning) låter man spermien befrukta ägget utanför kvinnans kropp. Den vetenskapliga benämningen är in-vitro...

Insemination hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos Sokolova Gynkliniken kan vi hjälpa till med inseminationer. Vi samarbetar med IVF Riga, Ava Clinic Riga, Ava Peter Clinic Sankt-Petersbu...

Äggdonation/Embryodonation hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos Sokolova Gynkliniken kan vi hjälpa till med äggdonation och embryodonation. Äggdonation Äggdonation innebär en anonym donation dä...

Vaginal tightening hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos Sokolova Gynkliniken erbjud vi vaginal tightening med laser. Hur går behandlingen till? Med hjälp av laser stramas underlivet upp ...

Hormonrubbningar hos Sokolova Gynkliniken i Göteborg

Hos Sokolova Gynkliniken erbjuder vi konsultationer vid hormonrubbningar och förskrivning av bioidentiska hormoner mot övergångsbesvär, PMS ...

Ludmila Sokolova

Gynekolog

Karta - Västra Hamngatan 13 A, 411 17, Göteborg

00:33 - 22 nov, 2018 skrev:

Ludmila Sokolova är toppenbra!!! Jag är så nöjd med allt!!

21:25 - 19 nov, 2018 skrev:

Fantastisk service, proffsig och trevlig personal och supersnabba svar på mail.

17:17 - 25 sep, 2018 skrev:

Hans Grundell - tack för utmärkt trevligt bemötande. Skönt med en gynekolog som varit med länge, precis som jag själv. Hoppas vi ses om ett år igen! 🌹

21:47 - 26 jun, 2018 skrev:

Lite stressad miljö i entrén med många personer som sprang omkring, men mycket bra och vänligt mottagande personal.

22:08 - 21 jun, 2018

11:50 - 12 jun, 2018

23:05 - 24 apr, 2018 skrev:

En mycket lyhörd och kunnig gynekolog! Bekräftade mig (i mina besvär) och mötte mig i min känsla!

09:19 - 11 apr, 2018

10:32 - 28 mar, 2018

13:12 - 27 mar, 2018 skrev:

Äntligen har jag hittat ”min” gynekolog. Efter otaliga besök hos gynekologer och fertilitetsspecialister har jag hittta den läkare som jag upplever gör allt för att hjälpa patienten. Att hon dessutom får mig att känna mig trygg och bekväm är ett stort plus! Tack dr Sokolova för ditt fantastiska jobb, jag rekommenderar hennes kompetens varmt!

11:12 - 18 mar, 2018 skrev:

Mycket bra klinik med professionell personal och bästa mottagande och bra service.

12:00 - 14 nov, 2017

20:11 - 01 nov, 2017 skrev:

Profetionella läkare hittare du här som vet vad dom pratar om.

23:01 - 29 aug, 2017 skrev:

Tjejer, flickor, kvinnor ,vad ni än vill kalla er...Sluta leta efter gynekolog Denna gynekolog är det bästa som kan hända er. Ludmilla Sokolova var den mest fantastiska läkaren jag nånsin mött. Så varm, så ödmjuk och så respektful. Skicklig noggrann och varsam vid undersökning dessutom. Jag är såååå nöjd !!

23:42 - 19 jun, 2017 skrev:

Fantastisk gynekolog, kompetent, omtänksam och bryr sig verkligen om sina patienter

10:56 - 11 jun, 2017 skrev:

Ludmila Sokolova är toppenbra!!!!

21:20 - 09 jun, 2017 skrev:

Så himla nöjd, alla mycket kompetenta och flexibla. De hade glömt att lägga in en tid jag hade bokat, då tryckte de in mig i schemat ändå. Fått mycket hjälp och snabba åtgärder. Kan bara rekommendera! Trygghet och kompetens.

10:46 - 09 jun, 2017 skrev:

Ludmila Sokolova är toppenbra!!! Jag är så nöjd med allt!!

10:21 - 12 maj, 2017 skrev:

Tack för mycket fint bemötande varm kram❤

22:27 - 05 apr, 2017 skrev:

Den bästa gynekolog! Super nöjd,hjälpte mig mycket,kunnig och verkligen vet vad hon gör,och viktigast av allt har känslor! Rekommenderar stört!

13:01 - 15 mar, 2017

20:15 - 23 feb, 2017 skrev:

Jag är jättenöjd med mitt besök. Ludmila Sokolova är mycket professionella doktorn. Hon har stort hjärta till sina patienter. Varmt rekommenderar henne

15:03 - 14 feb, 2017 skrev:

Äntligen har jag fått tag i en läkare som lyssnar och ordinerar behandling som känns helt rätt. Efter flera år av besvär och många besök hos gynekologer som vägrar behandla klimakteriebesvär med bioidentiskt progesteron hittade jag doktor Sokolova. Rekommenderar henne varmt!

10:22 - 11 feb, 2017 skrev:

Jag bara älskar dr.Sokolova.Villken bemötande och kunskap.

21:44 - 11 jan, 2017 skrev:

jag jätte nöjd med läkaren Hans Grundsell väldig duktig och noggrant och aktsam undersökningen

20:32 - 17 dec, 2016

16:03 - 18 nov, 2016 skrev:

Träffade idag Hans Grundsell, vilket kunskap !! Rekommenderar varmt , fantastisk bemötande , otroligt snäll läkare.

12:48 - 18 nov, 2016 skrev:

Fantastiskt bemötande & förstående läkare är Ludmila, så skönt att äntligen träffa en gynekolog som förstår o verkligen tar en på allvar, nu ser jag fram mot ett nytt liv utan hormonkaos, Tack❤️

18:00 - 06 nov, 2016 skrev:

Fantastisk läkare som är kunnig och säker på sin sak. Jättetrevligt bemötande, lätt att få tid, centralt och fresha lokaler. Har man hittat Ludmila då byter man inte gyn.

13:13 - 25 okt, 2016 skrev:

Är jättenöjd med mitt besök. Gynekologen var vänlig och tog sig tid att lyssna och förklara. Kan varmt rekommendera kliniken.

19:46 - 23 okt, 2016 skrev:

Dom löste problem som jag haft i flera år som ingen annan gynekolog lyckades med

20:37 - 24 sep, 2016 skrev:

Bäst!

10:32 - 07 aug, 2016 skrev:

Helt otroligt duktiga och har ett stort hjärta till sina patienter. Bästa mottagning jag har varit på och jag har besökt många.

11:48 - 14 jun, 2016 skrev:

Jag ger kliniken högsta betyg. Inga långa väntetider. Trevligt bemötande och kunnig proffsig personal.. Många tror nog att det kostar mer att gå till privata kliniker men faktum är att det är tvärtom.Jag rekommenderar denna klinik till mina vänner.Nu vet jag precis vad jag kommer att vända mig om jag får problem.

15:08 - 19 maj, 2016 skrev:

Har varit där några gånger och är super njöd. Dom lyssnar och ger bra råd. Lätt att få tag i.

08:36 - 09 maj, 2016 skrev:

Ludmila är en mycket kvalificerad och bra läkare, en läkare som kan både bemöta och hjälpa en.

08:20 - 05 maj, 2016 skrev:

Fick med info.

08:46 - 02 maj, 2016

10:36 - 15 apr, 2016 skrev:

Tusen tack Hans Grundsell för att jag fick träffa världens finaste gynekolog och gentleman. Du är en av de bästa gynekologerna jag någonsin träffat. Tack för att jag fick komma till just dig och ta väl hand om dig så vi ses nästa år igen. Kram från en mycket nöjd patient!

18:33 - 24 feb, 2016 skrev:

Fantastik gynmottaning! Den bästa jag har varit på.Väldigt kunniga.

12:57 - 17 feb, 2016 skrev:

Otroligt kompetenta och vänliga läkare, både Hans Grundsell och Ludmila Sokolova. Mycket trevligt bemötande. Jag rekommenderar varmt att gå hit. Tack för all hjälp.

09:55 - 11 feb, 2016

20:34 - 09 feb, 2016 skrev:

Mycket nöjd med hjälp och även attityden.

10:00 - 21 jan, 2016 skrev:

Mycket kunnigt och vänligt bemötande. Speciellt en äldre dam som var på mottagningen behandlades så fint!
Kort väntan i väntrum.

00:33 - 16 nov, 2015 skrev:

Underbar läkare som lyssnar på en.

17:11 - 31 okt, 2015 skrev:

Duktigt läkare!

08:13 - 13 okt, 2015 skrev:

Ludmila är fantastisk duktig läkare!
Varmt rekommenderar !!!!

15:39 - 12 okt, 2015

2,5

20:52 - 26 sep, 2015 skrev:

Gick på rekommendationerna och blev väldigt nöjd! Hit kommer jag igen om behov finns, tack!

18:50 - 08 sep, 2015 skrev:

Trevlig och hjälpsam personal. Läkaren är professionell och omtänksam. Väldigt bra bemötande.

15:32 - 05 sep, 2015 skrev:

En fantastisk fin mottagning. Empatisk och proffsig. Från mottagandet till undersökningen och bemötandet.

11:16 - 04 sep, 2015 skrev:

Otroligt trevliga och kunniga. En klinik att lita på. Jag kan av hela mitt hjärta rekommendera Sokolova Gynkliniken.

09:04 - 17 aug, 2015 skrev:

Kan bara instämma med vad som skrivit tidigare - fantastiskt bemötande hela vägen från den gulliga receptionisten till läkarens bemötande!
En modern gynekolog som besitter kunskap om metoder & behandlingar, lätt att prata med, kände mig väldigt trygg även under min fysiska undersökning - rekommenderas varmt!

15:22 - 29 jul, 2015 skrev:

Personlig bemötande och kvalificerad hjälp! Ett stark femma!

20:52 - 01 jul, 2015 skrev:

En läkare med kunskap och hjärta på rätt ställe!!!

19:12 - 25 jun, 2015 skrev:

Mycket professionellt bemötande från läkaren och ett gemytligt och positivt omhändertagande av mottagningssköterskan/ receptionsperonal! Stort tack!

14:12 - 25 jun, 2015 skrev:

Det var verkligen en turdag när jag fann annonsen i GP om den nyöppnade kliniken och fick en tid för besök. En välkomnande reception och en fantastisk läkare med stort engagemang för patienten.
Jag kände mig verkligen sedd!

22:53 - 10 jun, 2015 skrev:

Mycket bra bemötande & hela besöket var en positiv upplevelse.

19:17 - 29 maj, 2015 skrev:

Har aldrig varit hos en bättre gynokolog. Jag och min partner fick ett jättebra bemötande, nyttiga tips och råd och framförallt en väldigt professionellt utförd undersökning.

14:59 - 28 maj, 2015 skrev:

Mycket kunnig och sympatisk doktor. Hon är angelägen om att hjälpa sina patienter. Jag har fått ett mänskligt, kompetent och avslappnat bemötande.

10:03 - 24 maj, 2015 skrev:

Kan verkligen rekommendera denna klinik! Fint bemötande både i tele, reception och av gynekologen. Mkt kompetent och omtänksam är hon!

13:58 - 22 maj, 2015 skrev:

Fantastisk service och mottagande. Såg till hela människan och fick hjälp mer flera problem.

16:43 - 21 maj, 2015 skrev:

Efter första besöket hos Sokolova släpptes all nervositet jag tidigare haft för dessa "besök"! Liudmila är helt fantastisk. Hon ger tydliga svar på alla frågor man har, så att man verkligen förstår. Hon bryr sig om sina patienter och är oerhört sympatisk. Jag har rekomenderat denna mottagning till alla mina nära och kära och de, som efter detta varit där, är lika nöjda som mig! Stort tack för all hjälp!

08:26 - 13 maj, 2015 skrev:

Efter många besök hos andra har jag äntligen fått hjälp, av någon som är pedagogisk, sympatisk och otroligt kunnig. Tack!

12:26 - 12 maj, 2015 skrev:

Den bästa gynekologen jag har träffat i mitt liv.

12:57 - 07 maj, 2015 skrev:

Jag blev opererad av Ludmila Sokolova. Hon är snäll, omtänksam och mycket kompetent läkare . Hon är det bästaaaaaaaa av bästa. Varmt rekommenderar henne .

21:50 - 29 apr, 2015 skrev:

Kompetent, engagerad, vänlig och noggrann. Kommer absolut gå tillbaka nästa gång jag behöver träffa en gynekolog!

22:51 - 27 apr, 2015 skrev:

Hon är m a g is k. En sån underbar och kompetent läkare som alltid lyssnar och är glad! Önskar att hon var specialist i precis allt inom medicin så man kunde gå till henne oavsett problem. Ludmila, jag önskar mig en kloning av dig i världen.

19:29 - 27 apr, 2015 skrev:

Jag instämmer med tidigare kommentarer. Mycket trevlig och sympatisk. Den första kvnnliga gynekolog jag haft under alla år(typ 40) och det kändes väldigt bra. Dessutom trevligt att hon ger en telefontid ett antal veckor senare så man kan stämma av läget. Rekommenderas varmt.

21:03 - 20 apr, 2015 skrev:

En fantastiskt människa , kompetent läkare som lyssnar på sina patienter och bemöter de med respekt ! Jag är glad att du finns!

17:47 - 15 apr, 2015 skrev:

Jag är så glad att jag hittat denna mottagning! Trevlig, varm och mycket kompetent gynekolog och även bemötandet i receptionen. Jag vill varmt rekomendera Ludmila Solokova och hennes mottagning och kommer säga det till alla mina väninnor. En sådan mottagning behövs!

07:34 - 14 apr, 2015 skrev:

Mycket bra bemötande. Lyssnar och förståelse. Bra information. Äntligen vid 55 års ålder en bra läkare.

00:26 - 13 apr, 2015 skrev:

En kompetens och underbar gynekolog. Har träffat fler gynekologer men ingen av de var som Ludmila. Rekommenderar henne starkt, ni kommer bli lika nöjd som mig :) en bra bemötande och man blir sedd som patient.

22:35 - 08 apr, 2015 skrev:

Luidmila är riktigt gynekolog som jag någonsin träffat i Sverige . Jag har varit hos fem olicka doktorer i Sverige med problemet att jag kan inte bli gravid och bara från henne fick jag information och behandlingen.

22:34 - 30 mar, 2015 skrev:

Mycket trevligt bemötande, fin undersökning och provtagning utfördes nästan utan ont (vilket överraskade mig på ett bra sätt), och själva konsultationen skapade förtroende till läkaren.
Receptionen och laboratoriet gav fin uttryck också.
Jag kan varmt rekommendera Ludmila Sokolova gynklinik till alla som letar efter en bra gynekolog.

15:02 - 20 mar, 2015 skrev:

Kompetent, effektivt, vänligt och trivsamt bemötande! Nöjd patient!

22:16 - 17 mar, 2015 skrev:

Bästa gynekolog som finns i Gbg. Lättsam, omsorgsfull och kunnig. Fick hjälp av Ludmila att behålla graviditet och har barn nu t.o.m. 2 st :)

13:16 - 04 mar, 2015 skrev:

Ludmila Solokova undersökte och bemötte mig på ett fantastiskt bra sätt. Jag värdesätter när läkare ger mig information och intresserar sig för om jag förstått informationen, vilket hon verkligen gjorde. Efter att ha upplevt att jag inte blev tagen på allvar hos andra gynekologer var det verkligen en positiv upplevelse. Jag rekommenderar starkt denna nyöppnade gynklinik.

• Fråga ställd 18:14 24 jan 2018

Utför ni tester av östrogendominans och progesteron underskott och isf genom blod eller saliv?

Sokolova Gynkliniken svarar:

hej och tack för din frågan! Vi utför alltid hormontest innan besök hos doktor. Doktor går igenom provresultat, samtalar om symptom och gör undersökning. Sedan utformar hon en individuell anpassad behandling utifrån patientens symptom och provresultat. MVH, Sokolova Gynkliniken

• Fråga ställd 14:14 24 okt 2017

Hej har ni någon erfarenhet av Endometrios?

Sokolova Gynkliniken svarar:

hej Maria! Vi är specialistklinik och behandlar alla gynekologiska sjukdomar inklusive endometrios. MVH, Sokolova Gynkliniken

• Fråga ställd 20:54 23 okt 2017

Hej! Har ni erfarenhet av pof och behandling för att bli gravid?

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej Linda! Vi hjälper alla kvinnor som vill bli gravida även dem som har premature ovarial svikt. MVH Sokolova Gynkliniken

• Fråga ställd 12:22 15 aug 2017

Hej! Undrar vad Vaginal Lazer behandling kostar?

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej och tack för din förfrågan!
    En behandling som utförs av doktor kostar 7500kr.
    För att veta om behandlingen passar dig och hur många behandlingar du behöver ska du komma till doktor för konsultation.
    Mvh
    Sokolova Gynkliniken

• Fråga ställd 13:47 03 maj 2017

Vad kostar besöket?

Sokolova Gynkliniken svarar:

hej Dorota! Konsultation hos doktor inför behandling med laser kostar 1000kr.
    Du är välkommen att ta kontakt med kliniken och boka en tid!
    MVH
    Sokolova Gynkliniken