Linnéstaden barnmorskemottagning, Göteborg

Linnéstaden barnmorskemottagning

, Masthugget

Fjärde Långgatan 48, 413 27, Göteborg, 41327 Göteborg

Linnéstaden barnmorskemottagning har ingen dropin-mottagning onsdag 3 april.

Vi är en av Västra Götalandsregionens barnmorskemottagningar och erbjuder kostnadsfri mödrahälsovård, stöd under och efter graviditet, preventivmedelsrådgivning, provtagning för sexuellt överförbara infektioner samt gynekologisk cellprovtagning efter kallelse från Regionalt cancercentrum. Vi som arbetar på mottagningen är barnmorskor men vi har även läkare, undersköterskor, mödrabarnhälsovårdspsykologer och dietister knutna till mottagningen. Vi arbetar enligt regionalt och nationellt framtagna riktlinjer. Vår verksamhet är HBTQ-diplomerad och vi arbetar utifrån ett normmedvetet bemötande. Vi arbetar strukturerat efter ett kvalitets- och ledningssystem och är certifierade enligt ISO 9001.

Informationen uppdaterades 13:19 - 27 mar, 2024

12 okt, 2023

Är väldigt nöjd med min personliga barnmorska här. Dock vid samtal vid rådgivning (dvs annan barnmorska) håller jag med nedan. Oerhört dåligt bemötande. Frågor bemöts förminskade och ifrågastättande om varför man ringt.

23 jul, 2022

Blev orolig när jag läste de övriga recensionerna då jag har samma erfarenhet. Min bm är extremt rörig och jag får inte tillräckligt med information om min graviditet då jag tillhör riskgrupp. Jag får själv ta reda på information jag behöver veta. Och jag känner inte att jag kan vara ärlig med mitt mående då hon tidigare har förminskat andra mammor som klagar! Ska försöka byta barnmorska eller klinik.

4 maj, 2022

Oerhört dåligt bemötande. Frågor bemöts med aggression och inget skapande av en trygg miljö överhuvudtaget. Inga tider. Ingen vilja att ge information. Förminskade och kränkande i bemötande.

3 sep, 2021

Under all kritik på bemötande och "hjälp"! När man lämnar kritik och är uppgiven, orolig samt har ångest pga alla missar som skett kring en tuff graviditet så är bemötandet man får en axelryckning och om du är så missnöjd så får du väl byta. Ingen förståelse, ingen som lyssnar eller vill lyssna. Bedrövligt att det är en så skyddad verkstad där man inte vill få till en förbättring eller ens lyssna på sina patienter. Den enda som varit bra där är Lise-Lott på provtagningen, önskar man kunde haft henne som BM. En grundkurs i bemötande är vad personalen skulle behöva.

Drop-in-tider

Barnmorskemottagning