Öppet måndag från 08:00

Uro- tarm- och stomimottagning barn, Göteborg

Behandlingsvägen 7, 416 50, Göteborg

Uro- tarm- och stomimottagning barn, Göteborg

På uro-, tarm- och stomimottagningen arbetar barnsjuksköterskor med specialistutbildning inom uro- tarm- och stomiterapi. Vid uroterapimottagningen behandlas barn med medfödda missbildningar och sjukdomar i urinvägarna. Barn med urinläckage (dag och/eller natt) remitteras till oss av läkare både från andra sjukhus och vårdcentraler inom Västra Götaland. Barn med sängvätning behandlas i första hand vid de barnmedicinska mottagningarna men kan också remitteras till oss om behandlingen inte varit framgångsrik. Tarmterapimottagningen tar emot patienter på remiss för behandling och träning av de patienter med förstoppningsproblem och avföringsläckage som inte blivit hjälpta inom primärvården. Barn med missbildningar inom tarm och urinvägar behöver ibland en stomi. Vi stöttar både barn, föräldrar och personal i utprovning av stomibandage och i skötsel av stomin.

Informationen uppdaterades 09:26 - 17 feb, 2021

Måndag - Fredag : 07:30 - 13:00 1/6-31/8