Tandläkare Martha Wedenmark

Berzeliigatan 14, Göteborg - Visa på karta

• Vi har lunchstängt kl 12.30-13.30 alla dagar utom fredagar.

Logo Tandläkare Martha Wedenmark

Göteborg

Vi utför all typ av tandvård från vanliga kontroller till större behandlingar som implantatoperationer och smile makeovers. Estetisk tandreglering och kosmetisk tandvård.

Hos oss får du tid snabbt och ett personligt bemötande!

Ring Lena i receptionen och boka en konsultationstid.
Vi finns i Göteborg - Vänligen kontakta oss:
Telefon 031-30 44 62 eller boka direkt på via vår hemsida.

Just nu erbjudande för våra nya patienter!

Låt mig hjälpa dig med ditt nya leende! Tandläkare Martha Wedenmark är medlem av SACD (Swedish Academy of Cosmetic Dentistry). All tandvård vi utför höjer din livskvalité. Vi vårdar leenden!

Välkommen!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Martha Wedenmark

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

900 kr

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

900 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 100 kr

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

1 100 kr

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

*3 458 kr

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

*3 458 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 795 kr

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

*5 795 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Vad ingår i priset?

Tandreglering hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Det finns flera olika anledningar till varför man kan behöva tandställning. Oftast är det barn och ungdomar som behandlas, men även vuxna kan använda tandreglering.

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt, men många väljer även tandställning av estetiska skäl för att få rakare och jämnare tänder.

Tandreglering hos Tandläkare Martha Wedenmark

Hos Team Wedenmark arbetar vi med moderna, komfortabla och avtagbara tandreglerare som Invisalign och Inman Aligner. Tandställningen används 14-20 timmar per dygn och låter tänderna hamna i rätt läge efter 8-12 veckor.

Olika typer av tandreglering

Vi använder oss av olika metoder av tandreglering och väljer metod utifrån dina behov. Vi erbjuder:

• Incognito
  • Invisalign
  • Inman Aligner
  • Clear Aligner
  • Six Month Smile

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor om tandreglering!

Tandställning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Det finns flera olika anledningar till varför man kan behöva tandställning. När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt, men många väljer även tandställning av estetiska skäl.

Olika tandställningsmodeller

Vi använder oss av olika typer av tandställningar för att korrigera dina tänder och väljer tandställning efter dina behov. Vi erbjuder både traditionell rälstandställning med metall- eller tandfärgade fästen, men även nya "osynliga" varianter såsom:

• Incognito
  • Invisalign
  • Inman Aligner
  • Clear Aligner
  • Six Month Smile

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor om tandställning!

Tandblekning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga dina tänder och tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Tandblekning med Opalescence

Hos Tandläkare Martha Wedenmark använder vi Opalescence produkter för tandblekning. De bleker tänderna på ett säkert och effektivt sätt samtidigt som de förebygger karies och förbättrar tandemaljen.

Innan du bleker dina tänder måste hål, tandsten och missfärgningar åtgärdas innan behandlingen påbörjas.

Hur lång tid tar tandblekningen på tandvårdsmottagningen?

Behandlingen tar ca en timme och för att få ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Tandblekning med Plasmalampa från Brilliant Smile

På kliniken använder vi oss av en ny typ av tandblekning - perfekt för dig som vill se ett snabbt resultat. Det är en blekning med plasmaljus som påminner om blekning med laser.

Hela behandlingen utförs vid ett och samma tillfälle och tar ca två timmar. Den nya klinikblekningen tar lite längre tid men är skonsammare mot dina tänder.

Välkommen att få ett vitare leende hos oss!

Implantat hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder vi oss av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titans...

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder vi oss av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet. På titanskruvarna fäster vi sedan så kallade distanser och på dessa fästs de konstgjorda tänderna.

Samarbete med käkkirurg

Hos Tandläkare Martha Wedenmark utför vi våra implantatbehandlingar i samarbete med käkkirurg Bertil Friberg som även arbetar på Odontologen, Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Vi tillverkar den protetiska överkonstruktionen och Bertil Friberg utför det kirurgiska ingreppet.

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor om tandimplantat!

Estetisk tandvård hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Pris efter konsultation

Hos Tandläkare Martha Wedenmark erbjuder vi ett brett utbud av estetisk och kosmetisk tandvård.

Vår mottagning är kvalitetsdiplomerad och medlem i SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, och AACD, American Academy of Cosmetic.

Vår estetiska tandvård erbjuder bland annat:

• Professionell tandblekning med Brilliant Smile
  • Borttagning av missfärgningar
  • Nya skalfasader på befintliga tänder
  • Tandimplantat
  • Olika former av tandjusteringar exempelvis att minska mellanrum och justera ojämna tänder
  • Byten av gamla och spruckna fyllningar

Vi utför tandreglering med dessa metoder:
Inman Aligner
Clearaligner
Incognito
Invisalign
Six Month Smiles

Välkommen att boka tid hos oss för estetisk tandvård!

Martha Wedenmark

Team Wedenmark leds av tandläkare Martha Wedenmark som avslutade sin utbildning på Tandläkarhögskolan i Malmö 1981. Martha är medlem i SACD och AACD och har nyligen genomgått en specialutbildning i bettfysiologi för att kunna hjälpa sina patienter med huvudvärk och käkledssmärtor.

Team Wedenmark

På mottagningen arbetar en tandhygienist på heltid, två tandsköterskor och en receptionist.

Karta - Berzeliigatan 14, Göteborg

• 15:31 - 05 jul, 2018 skrev:

Jag har i min profession fått möjligheten att besöka och även granska denna klinik ur ett kvalitetsperspektiv. De håller förstklassig standard.

• Fråga ställd 12:58 24 sep 2018

Hej!

Jag är intresserads att komma på konsultation av tandreglering hos er. Jag är mest intresseras av tandregleringstypen där man har räls tandställning (fast) bakom tänderna men är öppen på förslag. Jag kan komma på förmiddagar ojämna veckor. (9-13)
    Var vänlig återkom med förslag på tider samt hur mycket det kostar.
    Tack,
    Carolina

Tandläkare Martha Wedenmark svarar:

Varmt välkommen på konsultation
    Vi kan göra osynliga behandlingar med skenor eller hjälpa dig till fasta räls hos specialist i tandreglering
    Gå gärna in på vår blogg via hemsidan där kan du se vad pt tycker
    Vi har konsultationer för 700kr innefattande remiss foto etc så du kommer. hem med ett kostnadsförslag efter ditt besök
    Med vänlig hälsning, Tdl Martha Wedenmark
    Ring och boka en tid så vi kan hjälpa dig snarast möjligt.
    031-207762
    www.tandlakarewedenmark.se