Bröstmottagning Gävle

Gävle

Bröstmottagningen i Gävle utför klinisk undersökning av bröst och armhåla samt vid behov mammografi, ultraljud och eventuell biopsi/provtagning. Besöket tar cirka 90 minuter och du får svar på röntgen/ultraljud innan du går hem.

Enbart smärta i bröst eller vid tecken på infektion i bröst, kontakta din hälsocentral.

Kontakta bröstmottagningen om du:

• känner nytillkommen knöl i bröst eller armhåla

• har blodig vätska som kommer från bröstvårtan

• har nytillkommen indragning i huden på bröstet eller av bröstvårtan

• ensidigt eksem på bröstvårtan

• sårbildning på bröstvårta eller i anslutning till bröstkörteln

• ändrad kontur av bröstet, ensidig storleksökning eller nytillkommen apelsinhud

• rodnad eller svullnad på huden över bröstet utan annan förklaring.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 026 - 15 42 81 Växelnummer 026 - 15 40 00