Psykiatrisk mottagning Bollnäs

Om Psykiatrisk mottagning Bollnäs

Mottagningen erbjuder utredning och behandling till patienter med måttliga till svåra depressioner, bipolär sjukdom, svåra ångesttillstånd inklusive tvångssyndrom (OCD), ADHD/ADD samt psykossjukdomar. Även autismspektrumtillstånd utreds.$$Vårdinsatser$Mottagningen erbjuder psykiatrisk utredning, medicinsk behandling, terapier med olika inriktningar och stödjande samtalskontakt i kombination med annan behandling. Det finns även gruppbehandlingar och psykopedagogiska insatser riktade till vissa målgrupper. Vårdplaneringen och innehållet i behandlingen sker utifrån medicinska bedömningar och i samråd med patient och närstående.$$På mottagningen arbetar ett team runt patienten. Teamet kan bestå av läkare, sjuksköterska, psykolog, kurator, skötare och arbetsterapeut. För patienter med psykossjukdom finns ett särskilt team.

0278 - 383 68 Växelnummer
Heden 110,821 31 Bollnäs - visa på karta
För att komma till oss kan din familjeläkare skicka en remiss. Du kan också själv göra en egen vårdbegäran via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Det är viktigt att du svarar så utförligt du kan på frågorna, så att en korrekt bedömning görs av ditt vårdbehov. När en remiss eller egen vårdbegäran tagits emot görs en bedömning om vården ska erbjudas på mottagningen eller av en annan vårdgivare. Har du frågor angående detta kan du vända dig till mottagningens telefonrådgivning. Egen vårdbegäran via telefon 0278-38