Bild- och funktionsmedicin Gällivare

Om Bild- och funktionsmedicin Gällivare

Vi utför skelettröntgen, datortomografi och mag- och tarmundersökningar, ultraljud, undersökning av urinvägar och olika interventioner. Vi utför också undersökningar med magnetresonanskamera (MR). Till Röntgenavdelningen vid Gällivare sjukhus hör två avdelningar som utför enbart skelett- och lungröntgen. Dessa avdelningar finns vid vårdcentralerna i Jokkmokk och Pajala.Vi utför ungefär 14 900 undersökningar varje år. På enheten arbetar 20 medarbetare. Personalstyrkan består av röntgensjuksköterskor, röntgenläkare, undersköterskor, sekreterare och administrativ personal.Röntgenavdelningen i Gällivare är en del i länskliniken Bild- och funktionsmedicin i Norrbotten.Kontakta röntgenavdelningen om du är förhindrad att komma till din undersökning.

0970 - 196 01 Växelnummer
Källgatan 14, 982 34 Gällivare - visa på karta
remiss krävs innan undersökning.
Bild- och funktionsmedicin, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet