Palliativa rådgivningsteamet Gällivare sjukhus

Om Palliativa rådgivningsteamet Gällivare sjukhus

Palliativa rådgivningsteamet (PRT) verkar inom Gällivare sjukvårdsområde, det vill säga för patienter som bor eller vistas inom kommunerna Gällivare, Jokkmokk och Pajala. Teamet finns tillgängligt dagtid, vardagar, för att ge råd och stöd till personal som vårdar personer med palliativ sjukdom i hemmet eller inom sluten vård. $Teamet kan även ge råd och stöd till den enskilde patienten och dess närstående. $Remisskrav: Nej, men önskvärt.$Ålderskrav patienter: 18 år och uppåt.I Palliativa rådgivningsteamet i Gällivare ingår två sjuksköterskor samt en läkare på deltid. Sjukgymnast, arbetsterapeut, kurator och dietist finns kopplade till teamet och konsulteras vid behov.$Teamet kontaktas via remiss eller per telefon. $Expeditionen finns på Gällivare sjukhus och har telefonnummer 0970-191 58 $Öppettider: måndag - fredag kl. 08.00 - 16.30

0970 - 191 58 Växelnummer
Källgatan 14, 982 34 Gällivare - visa på karta