Närhälsan Hisingen jourcentral, Göteborg

Närhälsan Hisingen jourcentral

, Rambergsstaden

Virvelvindsgatan 8A, 417 09, Göteborg, 41709 Göteborg

Fom 1:a april är alla besök, sjuksköterska eller läkare, avgiftsbelagda med 300 kr. Gäller ej barn och ungdomar till och med 19 år. För närvarande är det hög belastning med många sökande. Detta pga. infektioner, influensa, covid-19, RS virus etc. Vi ber därför att bara du med akuta besvär som inte kan vänta besöker oss. Kräver inte ditt besök fysisk undersökning finns Närhälsan Online, öppet alla dagar, morgon till kväll. För sjukvårdsrådgivning ring 1177. För din egen säkerhet att inte bli smittad samt att minska smittspridning ber vi dig respektera ovanstående. På jouren gäller att hålla avstånd, inga anhöriga utan enbart den som är sjuk, undantag för barn eller om det behövs ett stöd. Då det är många sökande kan vi pga utrymningsskäl inte tillåta barnvagnar i lokalerna. Finns möjlighet att låsa fast/låsa in i entrén (gatuplan)om det behövs.

Hisingen Jourcentral öppet helgfria vardagar måndag till fredag kl 17.00 - 22.00. Lördag och söndag, helgdag (röda dagar) kl 10.00 - 16.00. Drop-in. Långfredag, Annan dag påsk, Kristi Himmelfärd, Nationaldagen, Midsommarafton, jul, nyår, trettondehelgen etc. där vardagar blir helgdagar gäller öppet tiden 10:00-16:00.

Informationen uppdaterades 09:05 - 25 mar, 2024

29 feb, 2024

Så fruktansvärt dålig service och tyken personal när jag va där med min dotter som hade fruktansvärt klåda otrevliga och oförstående vissa borde inte jobba i vården. Rekommenderar ingen att gå dit

4 maj, 2023

Vi åker in med vår 7 åriga dotter för misstanke om lunginflammation. Hon blir nekad till att få träffa en läkare pga att hon inte är listad där men enligt paitentlagen har hon rätt till att gå till vilken mottagning hon vill få hjälp. De nekade vår dotter den vård hon behöver. Detta är under all kritik. Kommer att gå vidare med detta!

6 sep, 2022

Mycket hjälpsam och omtänksam personal, blev väldigt vänligt bemött.

26 mar, 2022

Nedlåtande, oempatisk och otrevlig personal. 3 av 3 besök det senaste året och samma dåliga bemötande. Lång väntetid men det är ju inte bara mottagningens fel.

21 sep, 2019

Helgdagar samt

Drop-in-tider

Helgdagar samt

Akutverksamhet med basåtagande i primärvård