Funäsdalens hälsocentral

Funäsdalen, Härjedalen

Welcome to Funäsdalens health care center!

Lista dig hos Funäsdalens hälsocentral

Beställ medicin hos MEDS

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0684 - 160 60
Rörosvägen 35,840 95 Funäsdalen - visa på karta
Drop-in
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Provtagning
  • Måndag - Fredag 08:30 - 15:00 Öppen mott

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Distriktssköterskeverksamhet, Fysioterapeut, Husläkare / vårdcentral, Sjukgymnast

4,2

• 18:46 - 29 jul, 2018 skrev:

Jag besökte er torsdagen den26/7 med problem med halsen.
    Fick ett fantastiskt mottagande och från att jag kom till er och var klar en timme senare var helt ofattbart.
    Jag tror inte detta hade varit möjligt i den vårdinrättning som finns i min hemkommun.
    Jag vill återigen tacka för ett mycket bra bemötande.

• 23:46 - 14 apr, 2017 skrev:

Behöver bättre logistik! En äldre dam med besvärande urinvägsinfektion ska inte behöva sitta och vänta i tre timmar på att få lämna ett urinprov! Det är bra att antibiotika inte gödslas ut, och det är bra att man har en policy att inte slentrianmässigt behandla UVI med antibiotika. Men ta urinprov direkt och säg då sen direkt att man kan åka hem. Telefonnummer funkar fint att höra av sig på. Man måste inte behandla människor respektlöst, vilket jag anser man gör när man inte kommunicerar och i onödan låter äldre damer som inte mår bra vänta i flera timmar. Varför?

2,5

• 06:41 - 24 mar, 2016 skrev:

En kvart innan stängning (17/3 2016) besökte min mamma vårdcentralen för att få lite råd då min pappa insjuknat dagen innan i något influensaliknande. Utan att tveka tyckte de att han skulle komma ner till hälsocentralen för en snabb koll. Att de strax skulle stänga gjorde ingenting, de höll öppet så att han kunde undersökas. Bedömningen var att han var illa däran och fick direkt en ambulans till Östersunds sjukhus, där han under natten hamnade i ett kritiskt tillstånd, fick intensivvård och vidare vård under flera dagar. Jag kan inte tacka personalen på vårdcentralen nog, vågar inte tänka på vad som hade hänt om ni inte agerat som ni gjorde. Tack för ert fantastiska bemötande, er enkla tydliga kommunikation och professionalism och för att ni såg pappa... Tack.

• 22:41 - 07 sep, 2015 skrev:

Hej,

ringde om befarad Borrelia från Helags fjällstation fredagen den 4 september. Fick tid samma dag och ett fantastiskt vänligt bemötande.

Kände mig väl omhändertagen och mycket lugnare efter detta besök.

Med vänliga hälsningar
    Bengt Olofsson