Västerleden Allemanshälsan - Grimmered

Lista dig

Lergöksgatan 2B, Västra Frölunda - Visa på karta

• Drop-in till läkare:
  • Drop-in till sjuksköterska och provtagning:

4,6

Logo Västerleden Allemanshälsan - Grimmered

Om Västerleden Allemanshälsan - Grimmered

Välkommen till en annorlunda vårdcentral!

På Lergöksgatan 2B, Västra Frölunda hittar du en lugn och gemytlig vårdcentral med en fridfull och stressfri miljö. Vi hjälper dig ta ett helhetsgrepp om din hälsa och ger dig alltid ett vänligt bemötande.

Vad erbjuder vi?

Förutom kvalificerade specialister i allmänmedicin så kan du få hjälp av astma/KOL-sjuksköterska, diabetessjuksköterska och psykolog. Vi erbjuder även fullvärdig provmottagning, vaccinationer och BVC.

Vi har drop-in till läkare.

Familjeföretag

Vi är ett familjeföretag och vårt långsiktiga mål är att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi ingår inte i någon stor koncern och drivs inte heller av riskkapital.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Du kan lista dig hos oss

Att lista sig innebär att du väljer en vårdcentral där du får all din huvudsakliga vård. Det är enkelt och kostnadsfritt att lista sig och läkarbesöken blir billigare när du är listad hos oss.

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00 - 22.00, helg och röda dagar kl 10.00 - 16.00

Varmt välkommen till Västerleden Allemanshälsan Grimmered!

Informationen uppdaterades 12 december 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Västerleden Allemanshälsan - Grimmered

Drop-in mottagning till allmänläkare hos Västerleden Allemanshälsan - Grimmered i Västra Frölunda

Det är aldrig roligt att bli sjuk. Hos Allemanshälsan kan du komma på drop-in till allmänläkare om du får symtom som inte kan vänta till ett...

Vaccination hos Västerleden Allemanshälsan - Grimmered i Västra Frölunda

På Allemanshälsan erbjuder vi vaccination, till exempel inför en resa, vaccination mot HPV eller mot säsongsinfluensa. Vad kan man vaccin...

Sjukgymnastik/fysioterapi hos Västerleden Allemanshälsan - Grimmered i Västra Frölunda

Hos Allemanshälsan kan du bli hänvisad till en fysioterapeut (sjukgymnast) med ett friskvårdsinriktat perspektiv. En fysioterapeut är expert...

Arbetsterapi hos Västerleden Allemanshälsan - Grimmered i Västra Frölunda

Hos Allemanshälsan kan du bli hänvisad till en arbetsterapeut. De kan hjälpa dig när du har fått en skada, sjukdom eller har problem som ska...

Karta - Lergöksgatan 2B, Västra Frölunda

Västerleden Allemanshälsan - Grimmered

4,6

08:01 - 04 jan, 2019

23:32 - 13 okt, 2016

17:32 - 24 maj, 2016

• Fråga ställd 10:23 19 apr 2019

Hur kan jag boka en tid till sjukgymnasten?

Hej Elena,

Tack för din fråga!
    Du kan boka en tid antingen direkt via vår hemsida www.vasterleden.se, via telefon 031-380 48 48 eller komma in till oss.

• Fråga ställd 11:20 09 jan 2019

Måste man vara listad för drop in besök influensa ?

Hej Berit,

Drop-in är främst menad för våra listade patienter. Om vi bedömer att du är i behov av vård, kan vi hjälpa dig om du väljer att lista dig samma dag som ditt besök. Tyvärr dröjer det 24h innan listningen går igenom och du kommer därför bli tvungen att betala 300kr i stället för 100kr vid ditt läkarbesök.

När det gäller influensa finns det mycket du själv kan göra. Läs mer om influensan på https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Influensa/

Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

• Fråga ställd 09:19 11 dec 2018

Hej!
    Jag hörde att ni har en hudläkare hos er, behöver man remiss till henne?
    Med vänlig hälsning,
    Ullabritt Liljeblad

Hej Ulla,

Vi har ingen hudläkare, utan våra läkare är allmänspecialister.

• Fråga ställd 22:19 26 nov 2018

Vilka tider kan man komma för att få influensaspruta. Jag är 73år.

Hej Ted,

Du är välkommen på drop-in för influensavaccinering tis-tors kl. 13.00 – 15.00.
    Aktuell information ser du på vår hemsida www.vasterleden.se

Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

• Fråga ställd 19:33 04 jul 2018

Hej, jag vaccinerade mig hos er runt 2010-2011 mot gulsot (twinrix). Kan man få det i någon intyg? Jag behöver samla mina vaccinationer då jag ska ut o resa. Jag behöver det "Gula vaccinatioskortet"

Hej Kaarina,

För att kunna hjälpa dig och svara på dina frågor behöver vi lite mer uppgifter om dig. Var snäll att hör av dig via telefon eller kom in till vårdcentralen.

Varma hälsningar