Sök
Sök
Jämför
Jämför
Boka
Boka
Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Vårdcentralen Forshaga

Forshaga

054 - 61 89 00

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Enhetschef Cecilia Hane
054-61 89 29

Lista dig hos Vårdcentralen Forshaga

Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.

Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.

Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.

Läs mer om vårdval

ANNONS. Min Doktor - Läkarbesök i mobilen

Träffa en läkare redan nu!

Min Doktor är Sveriges största vårdcentral på nätet och vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan. Vi erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Våra läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept, direkt i din mobil.
Precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller.
Läs mer om Min Doktor

Träffa Min Doktor direkt på nätet

Fakta

Telefon
054 - 61 89 00 Växelnummer
054 - 61 50 00
Besöksadress
Europavägen 4 A, Forshaga - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 10:00
Öppettider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 12:00
  • Måndag - Fredag 13:00 - 17:00
Driftsform
Landsting/Region
Kategorier
Barnavårdscentral / BVC, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Fotvård, Husläkare / vårdcentral, Kuratorsverksamhet, Mödravårdscentral

Omdömen


Snittbetyg på omdömen

2,8
Baserat på 9 omdömen
Lämna omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information

10:38 - 31 jan, 2018 skrev:

Det är snart februari nu så förstår att många är sjuka, men ändå.

Måndag: Ringde flera ggr i 2 timmar utan att komma fram alls.
Tisdag: En timme i kö. Fick kontakt men de tyckte jag kunde vänta med läkarkontakt.
Onsdag: Behöver ta kontakt igen med läkare den här gången. Kom inte fram.
Fortsätter det så här så byter jag snart. På nätet fanns det inga läkartider att boka heller.

Tycker synd om de som sitter i samma kö.

2,5

Betyg 2,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


23:06 - 06 dec, 2017 skrev:

Näst intill omöjligt att få tag på dom. Lämnar man numret till dom för att dom ska ringa upp så ringer dom 1-2 timmar senare och nästan varje gång man får tag på dom så är tiderna slut så man måste ringa dagen efter. Har försökt fått tag på dom hela morgonen utan att lyckats, dom säger bara att dom inte kan ta emot mitt samtal.

2,8

Betyg 2,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:37 - 02 nov, 2017

Rekommenderar

2,2

Betyg 2,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:56 - 16 sep, 2016 skrev:

Alla borde lära sig använda vårdkontakterna på nätet. Hur smidigt som helst komma i kontakt med vårdcentralen, boka tider och så. Personalen har jag bara positiv erfarenhet av. Det är en fin vårdcentral.
Receptionen kunde vara mer "privat" så inte alla som sitter och väntar hör allt.
Annars är det fint och bra.

Rekommenderar

4,2

Betyg 4,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:50 - 05 aug, 2016 skrev:

Hej jag sitter här kl 8.15 då telefontiden ska börja, den börjar med att ni INTE kan ta emot mitt samtal sitter och ringer och ringer och ringer.....en undran har ALLA gått på semester??? Efter 35 min kom jag till kön och ska vänta i 18 min.............Helt bedrövligt!!!! Hur många år ska ni hålla på så här??? Inte undra på att folk hellre åker in till CSK.
Dessutom ringer jag för min svärmors skull och då kan ju jag inte gå in på "mina vårdkontakter" eller få kontakt med er.....Hur ska vi anhöriga eller hon då försöka få kontakt??? Hon är ju dessutom 91 år........Vill gärna ha svar av någon!!!

2,5

Betyg 2,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:37 - 12 jul, 2016

2,8

Betyg 2,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


15:19 - 07 jan, 2014 skrev:

Ringde vårdcentralen 13.05 och lämnade mitt telefonnummer, så att ni kunde ringa upp mig nu är klockan 15.20 ingen har ringt upp. Varför finns denna tjänst om ingen hör av sig.
Björn Hom


13:30 - 28 okt, 2013 skrev:

Har försökt komma fram kl.13,20 och får besked att jag är nr.15 i kö med 75 minuters beräknad väntetid.
Telefontiden stänger 14,30, alltså kan jag inte komma fram överhuvud taget.
Instämmer med föregående talare, detta är helt bedrövligt.
Vad har vi för glädje av en sjukvård som det inte går att få kontakt med.
Skärpning! Lars Hidén


08:54 - 28 okt, 2013 skrev:

Just nu sitter jag i telkö. Jag har väntat 34min. Jag har nu plats 19 i kön. Började på plats 26.
Detta är en organisationsfråga. Det är ju inte rimligt.
Om det är många som ringer på måndag, sätt fler att svara i tel.
Jag är irriterad när jag äntligen kommer fram, det blir inget bra möte mellan mig och dtsköterskan.

Lämna omdöme

Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se?


Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?