Vårdcentralen Forshaga

Forshaga

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Enhetschef Cecilia Hane
054-61 89 29

Lista dig hos Vårdcentralen Forshaga

Europavägen 4 A, Forshaga - visa på karta
Barnavårdscentral / BVC, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Fotvård, Husläkare / vårdcentral, Kuratorsverksamhet, Mödravårdscentral

10:38 - 31 jan, 2018 skrev:

Det är snart februari nu så förstår att många är sjuka, men ändå.

Måndag: Ringde flera ggr i 2 timmar utan att komma fram alls.
Tisdag: En timme i kö. Fick kontakt men de tyckte jag kunde vänta med läkarkontakt.
Onsdag: Behöver ta kontakt igen med läkare den här gången. Kom inte fram.
Fortsätter det så här så byter jag snart. På nätet fanns det inga läkartider att boka heller.

Tycker synd om de som sitter i samma kö.

2,5

23:06 - 06 dec, 2017 skrev:

Näst intill omöjligt att få tag på dom. Lämnar man numret till dom för att dom ska ringa upp så ringer dom 1-2 timmar senare och nästan varje gång man får tag på dom så är tiderna slut så man måste ringa dagen efter. Har försökt fått tag på dom hela morgonen utan att lyckats, dom säger bara att dom inte kan ta emot mitt samtal.

10:37 - 02 nov, 2017

2,2

08:56 - 16 sep, 2016 skrev:

Alla borde lära sig använda vårdkontakterna på nätet. Hur smidigt som helst komma i kontakt med vårdcentralen, boka tider och så. Personalen har jag bara positiv erfarenhet av. Det är en fin vårdcentral.
Receptionen kunde vara mer "privat" så inte alla som sitter och väntar hör allt.
Annars är det fint och bra.

4,2

08:50 - 05 aug, 2016 skrev:

Hej jag sitter här kl 8.15 då telefontiden ska börja, den börjar med att ni INTE kan ta emot mitt samtal sitter och ringer och ringer och ringer.....en undran har ALLA gått på semester??? Efter 35 min kom jag till kön och ska vänta i 18 min.............Helt bedrövligt!!!! Hur många år ska ni hålla på så här??? Inte undra på att folk hellre åker in till CSK.
Dessutom ringer jag för min svärmors skull och då kan ju jag inte gå in på "mina vårdkontakter" eller få kontakt med er.....Hur ska vi anhöriga eller hon då försöka få kontakt??? Hon är ju dessutom 91 år........Vill gärna ha svar av någon!!!

2,5

10:37 - 12 jul, 2016

15:19 - 07 jan, 2014 skrev:

Ringde vårdcentralen 13.05 och lämnade mitt telefonnummer, så att ni kunde ringa upp mig nu är klockan 15.20 ingen har ringt upp. Varför finns denna tjänst om ingen hör av sig.
Björn Hom

13:30 - 28 okt, 2013 skrev:

Har försökt komma fram kl.13,20 och får besked att jag är nr.15 i kö med 75 minuters beräknad väntetid.
Telefontiden stänger 14,30, alltså kan jag inte komma fram överhuvud taget.
Instämmer med föregående talare, detta är helt bedrövligt.
Vad har vi för glädje av en sjukvård som det inte går att få kontakt med.
Skärpning! Lars Hidén

08:54 - 28 okt, 2013 skrev:

Just nu sitter jag i telkö. Jag har väntat 34min. Jag har nu plats 19 i kön. Började på plats 26.
Detta är en organisationsfråga. Det är ju inte rimligt.
Om det är många som ringer på måndag, sätt fler att svara i tel.
Jag är irriterad när jag äntligen kommer fram, det blir inget bra möte mellan mig och dtsköterskan.