Flen >

Storgatan 16B, Hälleforsnäs

Undersökning av ny patient

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, helkeramisk

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandimplantat

Pris efter konsultation

Varmt välkommen till Hälleforsnäs Tandhälsovård!

Hälleforsnäs Tandhälsovård är ett familjeföretag som ligger utanför Flen. Företaget är grundat av tandläkarna Gustav och Leif Borg. Leif Borg är född och uppvuxen i Mellösa och sedan 35 år tillbaka jobbar han på Mölndals Tandhälsovård utanför Göteborg.

Idag består Hälleforsnäs Tandhälsovård av ett sammansvetsat team med två tandläkare samt tandsköterska, tandhygienist, receptionist och massör. Hos oss står du som patient i centrum och för oss är kvalitet, noggrannhet och personlig service viktigt.

Få en helhetsbild av din munhälsa

Vi på Hälleforsnäs Tandhälsovård har lång erfarenhet och aktuella kunskaper inom tandhälsovård. Hos oss vill vi att du ska få en helhetsbild av din munhälsa och få kunskap om hur du kan bidra till friska tänder. Tillsammans med dig lägger vi därför upp en strategi och långsiktig plan för dina tänder som passar dig.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 19:30 - 16 okt, 2021

Gustav Borg

Tina Elfving

17 sep, 2022

Alla på mottagningen hade valt rätt yrke. Fantastisk mottagning med bra information och ett handlag som var perfekt.

8 jul, 2018

All personal är extra duktiga på sitt jobb. Mycket bra information om olika alternativa behandlingar. Jag har aldrig känt mig besvärlig, som jag gjort i Folktandvården, fast jag inte skött mina tänder perfekt. I Hälleforsnäs har jag gjort två rotfyllningar bland annat. Gustav har "magiska händer" = han har väldigt bra finmotorik. Tar i lagom hårt vid olika moment. Alla är verkligt intresserade av bästa möjliga resultat, varje gång. Jag känner mig trygg med Hälleforsnäs Tandhälsovård.

26 jun, 2018

1 okt, 2015

Mer än MYCKET NÖJD

Fråga ställd 14:39 - 31 okt, 2017

Vad kostar en rotfyllning?

Hälleforsnäs Tandhälsovård svarar:

Hej Lars. Tror det finns info om det på vår hemsida. Svårt för mig att veta vilken tand du har besvär med, om du har besvär med någon tand och om det kan tänkas behövas någon mer behandling. Du är välkommen för att boka en tid för konsultation. Telefon 0157 40060 MVH Gustav Borg

Fråga ställd 20:50 - 16 aug, 2017

ja är ny inflyttat och behöver en tid.hur gör ja

Hälleforsnäs Tandhälsovård svarar:

Hej. Det enklaste är nog att ringa och boka tid. 0157-40060. Vi är på plats nu på måndag igen. MVH Hälleforsnäs Tandhälsovård

Onsdag - Torsdag:08:00 - 17:00

0157-40# ## Visa nummer