Jourmottagning, Psykiatri Sydväst
mental health

Jourmottagning, Psykiatri Sydväst

, Huddinge

Hörselslingan 1,Huddinge, 14186 Huddinge

Vår mottagning bokar främst in patienter boendes inom vårt upptagningsområde som är Huddinge och Botkyrka kommun. Vi gör akutpsykiatriska bedömningar, samtalar och stöttar vid krisbearbetning. Ger råd och hänvisar till rätt instans.

Bedömningar sker via planerade och akuta mottagningsbesök samt distanskontakter. Ring på telefonnummer 08-123 849 20 kl. 08.00-22.00 alla dagar.

När Jourmottagningen M47 är stängd hänvisas patienter till Psykiatriska akutmottagningen, Vårdvägen 5, S:t Görans sjukhusområde, som är öppet dygnet runt alla dagar.

Jourmottagningen stängd för patientbesök under helgerna i mars

Jourmottagningen är stängd för patientbesök på grund av renovering under helgerna i mars samt ytterligare några dagar i samband med arbetets uppstart och avslut. De dagar renoveringsarbetet pågår hänvisas alla patientbesök till Psykiatriska akutmottagningen på S:t Görans sjukhusområde, Vårdvägen 5, Stockholm.

Jourmottagningen är stängd för patientbesök följande datum
Från kl.16:00 29 februari, 1, 2, 3 mars
9, 10 mars
16, 17 mars
23, 24 mars
30, 31 mars, 1 april

Telefontillgängligheten påverkas inte. Jourmottagningens personal tar emot samtal som vanligt under de dagar mottagningen är stängd. Telefonnummer: 08 -123 849 20. Under vardagarna sätts arbetet med golvbytet på paus och Jourmottagningen är öppet som vanligt.

Informationen uppdaterades 16:37 - 29 feb, 2024

Måndag - Söndag:08:00 - 22:00