Specialisttandvård parodontologi

Om Specialisttandvård parodontologi

Vi behandlar patienter med tandlossningssjukdomar, sjukdom kring tandimplantat och munslemhinneförändringar. Behandlingarna utförs med moderna metoder. Vi samarbetar med allmäntandvården och andra specialister på Kaniken kring uppbyggandet av skadade bett och svarar för insättande av implantat.

Kanikens specialistcentrum tar emot patienter efter remiss. Förutom behandling arbetar vi med forskning och utveckling inom bland annat laser, telemedicin och utbildning av nya specialister. Vi arbetar över gränserna inom folktandvården, vilket ger dig som patient tillgång till en stor erfarenhet och kompetens. På många av Folktandvårdens kliniker finns tandvårdspersonal som talar ett eller flera språk. Vi kan utan kostnad boka tolk för språk, till dig som är döv, dövblind, vuxendöv och hörselskadad. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Tf verksamhetschef: Claes Svensson

Arbetsledare: Carina Forsberg