Plastikkirurgmottagningen, Uppsala

Om Plastikkirurgmottagningen, Uppsala

På mottagningen bedrivs högspecialiserad vård för Uppsala läns invånare, patienter från vår sjukvårdsregion, övriga Sverige och utlandet.

Det är framförallt rekonstruktiv plastikkirurgi som utförs. Det innebär att återskapa patientens funktionalitet och utseende efter tumörsjukdom, svåra kroppskador eller missbildningar.

Akademiska sjukhuset, Ingång 79, bv - visa på karta
Behöver du komma till plastikkirurgimottagningen kan du vända dig till din husläkare eller annan vårdgivare för remiss. Du har även möjlighet att söka vård genom egenvårdsremiss via 1177.
Rekonstruktivkirurgi