Geriatriska ortoped- och strokeavdelningen 50 E2

Om Geriatriska ortoped- och strokeavdelningen 50 E2

Geriatriska ortoped- och strokeavdelningen 50 E är en avdelning med inriktning mot vård och rehabilitering av patienter som är 65 år eller äldre. Vi utreder, behandlar och rehabiliterar äldre patienter som nyligen opererats pga frakturer samt höft- och ledproteser eller som drabbats av en stroke. Vi tillhandahåller en specialiserad geriatrisk rehabilitering som skiljer sig från den allmänna basrehabilitering som ges av primärvård och kommunen. Våra patienter kommer i huvudsak från sjukhusets ortopedkirurgiska och neurologiska avdelningar men kan även komma från andra vårdgivare.

Akademiska sjukhuset Ing 50 - visa på karta
  • Lördag - Söndag 13:00 - 19:00
Inga starkt doftande blommor eller parfym bör tas med av hänsyn till andra och inte heller krukväxter.
Geriatrik, Strokevård