Smärtmottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Om Smärtmottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Smärtmottagningen vänder sig till dig med komplicerade smärttillstånd. Innan du tar kontakt med oss är det viktigt att du upplever dig färdigutredd. Alla remisser bedöms och hanteras, antingen genom ett behandlingsförslag till remitterande läkare eller till ett läkarbesök här hos oss.
Målet för vårt arbete tillsammans med dig som är att förbättra din livskvalité och om möjligt, lindra din smärta. Smärtmottagningen tar inte över ansvaret för övrig medicinering eller sjukskrivning, det ansvaret har den inremitterande.
Vi betonar vikten av att patienten har en husläkare som vi kan samarbeta med. Detta för att behandlingen och omhändertagandet skall fungera på lång sikt.
Närstående är välkommen att följa med till besöket. Smärtan påverkar inte bara dig, utan även din närmaste omgivning.

Akademiska sjukhuset, Ingång 79 - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 10:00 - 11:00 Sekreterare
  • Måndag - Torsdag 14:00 - 15:00 Sjuksköterska
  • Fredag 09:00 - 10:00 Sjuksköterska
Smärtlindringsverksamhet

Smärtmottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

00:07 - 16 nov, 2018

10:40 - 21 nov, 2016 skrev:

Fantastisk Läkare mitt liv har blivit så mycket bättre.

13:07 - 22 jan, 2016 skrev:

Supertrevliga dr o sköterskor
Har gjort mitt liv bättre tack 😀👍