Arbetsterapimottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Om Arbetsterapimottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Vi tar emot patienter från Akademiska sjukhusets olika verksamhetsområden, via läkarremiss.

Inom arbetsterapin bedriver vi rehabilitering efter till exempel reumatiska sjukdomar, stroke, spinalskada, neurologiska sjukdomar, ortopediska tillstånd, handkirurgi, hjärnskada, smärtproblematik.

Behandlingen syftar till att du som patient ska kunna klara din vardag på bästa möjliga sätt trots sjukdom eller skada. Det kan handla om att träna dagliga aktiviteter, funktionsträning eller att prova ut hjälpmedel.

Akademiska sjukhuset, Ingång 79 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 enligt bokad tid
Vänd dig till din sjuksköterska eller läkare på behandlande avdelning eller mottagning som hjälper dig att komma i kontakt med oss.
Arbetsterapeut