Barn- och ungdomspsykiatriska akutavdelningen

Om Barn- och ungdomspsykiatriska akutavdelningen

Avdelningen tar emot barn och ungdomar i Uppsala län upp till 18 år. Här kan du bli inlagd om du behöver akut psykiatrisk bedömning och vård. För att bli inlagd behövs ingen remiss. På avdelningen arbetar specialistläkare inom barn- och ungdomspsykiatri, psykolog, kurator, sjuksköterska, skötare och sekreterare. Vi har även tillgång till sjukhuslärare. Avdelningen ligger vid ing 10 på Akademiska sjukhuset

Akademiska sjuhuset, Ingång 10 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Ej angivet
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomspsykiatri, Psykiatri, barn och ungdom