Barn- och ungdomspsykiatriska ätstörningsenheten

Om Barn- och ungdomspsykiatriska ätstörningsenheten

Barn- och ungdomsenheten för ätstörningar vänder sig till barn och ungdomar upp till 18-års ålder med ätstörningar. Till enheten kommer patienter som har allvarlig viktnedgång och avvikande ätbeteende. Vi erbjuder dagvård, öppenvård, föräldrautbildning och telefonrådgivning samt utför barnläkarbedömning, psykolog- och psykiaterbedömningar och behandlingar. Ingen remiss krävs. Vid enheten arbetar läkare, psykolog, sjuksköterskor, skötare, undersköterskor och sekreterare. Enheten har ett nära samarbete med barnsjukhuset. Verksamheten drivs av Region Uppsala, Akademiska sjukhuset. För rådgivning kring ätstörningsproblematik kontakta enheten.

Akademiska sjukhuset, Ingång 10 - visa på karta
Ja
Psykiatri, barn och ungdom, Ätstörningsvård, barn och ungdom