Affektiva behandlingsenheten, Uppsala

Om Affektiva behandlingsenheten, Uppsala

Affektiva behandlingsenheten erbjuder endast gruppbehandling till personer med medelsvår/svår depression eller bipolärt syndrom. .

Vi erbjuder tre olika former av gruppbehandling där den gemensamma basen är kognitiv beteendeterapi (KBT). Behandlingen syftar till att ge ökad kunskap om depression och bipolärt syndrom och utveckla färdigheter att hantera och förebygga symptom och ge ökad livskvalitet. Vid enheten arbetar psykiatrisjuksköterska, skötare, socionom och psykolog.

Om du önskar kontakt med öppenvårdsmottagning hänvisar vi till Affektiv mottagning 2 (för dig som är född mellan dag 1-15) , Affektiv mottagning 3 ( för dig som är född dag 16-31) eller Affektiva specialmottagningen för transsexuella utredningar

Akademiska sjukhuset, Ingång 10 - visa på karta
Remiss krävs. Via överföringsremiss från öppen- eller heldygnsvården inom enheten Affektiva sjukdomar eller remiss från husläkare som ställs till remissbedömningsgruppen för Affektiva sjukdomar.
Ej angivet
Affektiva sjukdomar, verksamhet