LARO-mottagningen, Uppsala

Om LARO-mottagningen, Uppsala

LARO-mottagningen Läkemedelsassisterad rehabilitering vid opiatberoende har som uppdrag att utreda och behandla personer i Uppsala län och personer som via specialistvårdsremiss från övriga landet remitteras för behandling till oss. För att bli beviljad läkemedelsassisterad behandling ska två grundkriterier uppfyllas, dels ett års dokumenterat beroende av heroin, morfin eller opium, dels att patienten är fyllda 20 år. Patienter kan komma i kontakt med mottagningen via remiss från socialtjänst, frivård, annan sjukvårdsinrättning eller egenremiss.

Smärtprogrammet: På mottagningen behandlas även patienter med långvarig smärta i kombination med ett opioidberoende. Patienter remitteras från hela landet och ska vara utredda för sin smärtproblematik.

Akademiska sjukhuset,Ingån 10, plan 4B - visa på karta