Barnavdelningen för neurologi ortopedi kirurgi och urologi 95 B, Uppsala

Om Barnavdelningen för neurologi ortopedi kirurgi och urologi 95 B, Uppsala

Hos oss vårdas barn som läggs in för att genomgå en neurologisk, ortopedisk, kirurgisk eller urologisk åtgärd eller utredning. Vi lägger stor vikt vid förberedelser av barnet och familjen inför en planerad operation. Förberedelse gör att barnet känner sig tryggt och klarar ingreppet bättre. Informationen kan ges i ord, bild, med hjälp av dockor eller på vår barnwebb, beroende på barnets ålder. För snabbt tillfrisknande är det bra om barnet kommer igång och rör på sig, men allting görs med respekt för barnet. Smärtlindring efter operation har stor betydelse för både läkning och välbefinnande, och personalen söker aktivt efter barnets egen upplevelse av smärta. Mindre barn får peka på en ansiktsskala, som visar olika ansiktsuttryck. Målet är att varje barn ska få all den lindring det behöver vid varje tillfälle

Akademiska sjukhuset, Ingång 95/96 - visa på karta
Kirurgi, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom