Barnnutritionsavdelningen, Uppsala

Om Barnnutritionsavdelningen, Uppsala

Vi hjälper till med att informera om kost som en del i behandlingen t ex vid diabetes, födoämnesallergi, glutenintolerans och vissa medfödda ämnesomsättningssjukdomar. Vi ger också råd och stöd i näringsfrågor till vårdavdelningar och andra sjukhus. Vi har ett undervisningskök som kan användas vid behov och vi har ett mjölkkök där vi tar emot och bereder donerad bröstmjölk.

Barnsjukhuset ingång 95/96, vån 1 - visa på karta