Barnsjukhusets kurators- och psykologavdelning, Uppsala

Om Barnsjukhusets kurators- och psykologavdelning, Uppsala

Våra kuratorer ger psykosocialt stöd såsom akut krisstöd, samtal och information om sociala förmåner och samhällets stöd som vi också hjälper till att etablera kontakt med. De barn som får hjälp med neuropsykologiska utredningar och utvecklingsbedömningar följs av psykolog som kan hjälpa till med uppföljning och stöd till skola och förskola

Akademiska barnsjukhuset Ingång 95/96, nbv - visa på karta
Kuratorsverksamhet, Psykolog, Psykologverksamhet, barn och ungdom