Barnsjukhusets arbetsterapi- och fysioterapiavdelning, Uppsala

Om Barnsjukhusets arbetsterapi- och fysioterapiavdelning, Uppsala

Arbetsterapeuter, fysioterapeuter och sjukgymnaster bedömer, undersöker, behandlar och ger råd till patienter i sluten- och öppenvård på Akademiska barnsjukhuset. I öppenvården har vi ett nära samarbete med de olika specialistmottagningarna. Vi arbetar bland annat med respiratoriska problem, reumatologisk verksamhet, utvecklingsneurologi samt neurologisk, ortopedisk och onkologisk slutenvård. vi medverkar i olika team kring de specifika diagnosgrupperna och provar ut och anpassar hjälpmedel. Här bedrivs även undervisning och forskning.

Akademiska barnsjukhuset Ingång 95/96, nbv - visa på karta
Arbetsterapeut, Sjukgymnast