Njur- och urinvägsmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Om Njur- och urinvägsmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Vi utreder och behandlar barn och ungdomar mellan 0-18 år med medicinska njursjukdomar eller störningar i urinvägarnas funktion, t.ex. återkommande urinvägsinfektioner och urininkontinens dag och natt. Det kan röra sig om allt från nattväta och njursvikt till vanliga urinvägsinfektioner och extremt sällsynta tillstånd som ärftliga vätskebalansrubbningar. Vi har ett nära samarbete med barnsjukhusets urologer och vi tar emot barn från både närområdet och angränsande landsting. På mottagningen arbetar barnnefrologer (specialistläkare inom njurmedicin), barnsjuksköterska och uroterapeut.

Akademiska sjukhuset, Ingång 95/96 - visa på karta
Medicinsk njursjukvård, barn och ungdom