Akutmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Om Akutmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Till oss kommer du då ditt barn har drabbats av livshotande och svåra akuta tillstånd eller olycksfall som inte kan vänta till nästföljande dag. I övriga fall hänvisar vi till er vårdcentral för hjälp. Vi bedömer akut sjuka barn mellan 0 och 18 år med barnmedicinska problem och barn med barnkirurgiska och ortopediska problem mellan 0 och 15 år. Barn med kirurgiska eller ortopediska problem över 15 år får hjälp på akutmottagningen ingång 60 på Akademiska sjukhuset. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, sekreterare och läkare. Eftersom Akademiska är ett utbildningssjukhus är det inte ovanligt att man också träffar sjuksköterske- och läkarstudenter under utbildning eller annan personal under vidareutbildning.

Akademiska sjukhuset, Ingång 95/96 - visa på karta
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsortopedi