Reumatologmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Om Reumatologmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Vi arbetar med barn och ungdomar som har inflammatoriska ledsjukdomar och andra inflammatoriska tillstånd. I Sverige insjuknar cirka 200 barn per år i barnreumatism. Sjukdomen är dubbelt så vanlig hos flickor. Orsaken till barnreumatism är fortfarande okänd, därför saknas också en behandling som kan bota sjukdomen. De flesta av våra patienter blir av med sin sjukdom eller mår bra med behandling när de når vuxen ålder. Vi arbetar i team där sjukgymnast, arbetsterapeut, kurator och psykolog ingår. Vi har ett nära samarbete med ögonläkare och specialisttandläkare.

Akademiska sjukhuset, Ingång 95/96 - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:00 Telefonsvarare