Allergimottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Om Allergimottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Hit kommer barn med medelsvår och svår astma, multipla födoämnesallergier och svåra eksem samt svårare inhalationsallergier, bland annat hösnuva som kräver mer omfattande behandling. Vi arbetar i team med läkare, specialistsjuksköterskor, dietist specialiserad på födoämnesallergier och vid speciella behov även sjukgymnast, kurator och barnpsykolog. Vi har ett nära samarbete med barnsjukhusets övriga enheter, företrädesvis barngastroenterologer och mottagningen för cystisk fibros.

Akademiska sjukhuset Ing 95/96, Uppsala - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30 Telefonsvarare