Öppet måndag från 08:00

Gynekologmottagning Studentgyn-Gynhälsan

Rundelsgränd 3C, 75312 Uppsala

Gynekologmottagning Studentgyn-Gynhälsan

Mottagningen är en privat preventivmedels- och gynekologmottagning som är öppen för alla kvinnor i fertil ålder. Vi erbjuder alltid korta väntetider och tar emot både dag- och kvällstid. Vi har generösa telefontider och vi nås direkt på telefonnumer 018-12 82 10. Telefonerna är alltid bemannade med kompetent personal. Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger rådgivning vid infertilitet, tidiga graviditeter och upprepade missfall. Våra barnmorskor ger preventivmedelsrådgivning, tar prov för diagnostik och behandling av könssjukdomar samt att cellprov kan utföras. Män är välkomna för klamydiatest. Vi har dessutom personal som subspecialiserat sig inom fertilitetsområdet. Vid fertilitetsrelaterade frågor kan patienten eller vårdpersonal ringa direkt till oss på ett fertilitetsnummer: telefonnummer 076-184 85 85. Spermaprovsanalyser erbjuds om misstanke om manlig infertilitet föreligger.