Audika Farsta Centrum

Logo Audika Farsta Centrum

Farsta, Stockholm

Välkommen till Audika i Farsta Centrum!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Farsta ligger i Farsta Centrum. Du hittar oss i Läkarhuset på plan 2. Enklast är att använda ingången; Farstagången 32.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Farsta Centrum erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 08 december 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Karlandaplan 6, plan 2 i läkarhuset, Farsta - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 17:00 Endast bokade besök
  • Fredag 08:00 - 16:00 Endast bokade besök

Behandlingar hos Audika Farsta Centrum

• Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver... Läs mer

• Hörapparater

På Audika Farsta Centrum erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika Farsta Centrum kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äve... Läs mer

Karta - Karlandaplan 6, plan 2 i läkarhuset, Farsta

• Fråga ställd 21:36 31 okt 2017

Har Audika i Farsta avtal med Landstinget?
    Har Audika Signia hörapparater?

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Nils-Ivar,

Ja Audika i Farsta har avtal med Stockholms läns landsting. Det innebär att den som har en hörselnedsättning och är i behov av hörapparater har rätt till hörapparater via landstingets upphandlade sortiment. Via följande länk finner du alla hörapparater som ingår i landstingets upphandlade sortiment där Signia även ingår: https://www.1177.se/Stockholm/Tema/Hjalpmedel/Produkter/Horsel/Horapparater/?countyid=01&municipalityid=0180-03

Du är välkommen att återkomma till oss här eller på nummer 0200-111450 om du har några fler frågor eller vill boka tid för hörseltest.

Vänliga hälsningar, Audika