Gubbängstorget 114, Enskede - Visa på karta

Lista ditt barn
Logo Folktandvården Gubbängen

Farsta, Stockholm

Välkommen till Folktandvården Gubbängen!

Vår tandvårdsmottagning ligger i nyrenoverade lokaler på Gubbängstorget 114. Här får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som gör att du alltid kan få tandvård för dina behov.

Vi på Folktandvården Gubbängen

På vår moderna tandvårdsklinik kan vi hjälpa dig med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos oss arbetar vi både med förebyggande tandvård men hjälper också till om du har akuta problem.

Vi kan erbjuda nya vuxna kunder tid inom 3-8 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Gubbängen

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 830 kr

Vad ingår i tandläkarundersökningen? Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i...

Vad ingår i tandläkarundersökningen?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen. I undersökningen ingår även upp till fyra röntgenbilder. Du får också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid ett kostnadsförslag innan eventuella åtgärder

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Innan vi påbörjar behandlingsåtgärderna får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Välkommen till Folktandvården Gubbängen!

fr. 830 kr

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 600 kr

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss på Folktandvården Gubbängen kan du få professionell tandrengöring hos någon av våra duktiga tan...

Vill du ha en ren och fräsch mun?

Hos oss på Folktandvården Gubbängen kan du få professionell tandrengöring hos någon av våra duktiga tandhygienister. Tandhygienisten kontrollerar att ditt tandkött är friskt, tar bort tandsten och missfärgningar samt polerar dina tänder. Du får också information om hur du ska hålla rent i munnen för att undvika tandlossning och karies (hål i tänderna).

Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen och är en god investering i din munhälsa.

Tandsten är ett vanligt tandproblem

När det väl har bildats tandsten kan du inte borsta bort den själv, utan tandhygienisten måste skrapa bort den med speciella verktyg. Om tandsten inte tas bort kan det på sikt leda till tandköttsinflammation och tandlossning.

Välkommen att boka en tid hos Folktandvården Gubbängen!

fr. 600 kr

Tandblekning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

1 500 kr per käke

Hos oss på Folktandvården Gubbängen får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Vi bedömer din mun och dina tänder före blekningen för att försäkra oss om att dina tänder är i gott skick. Det minskar nämligen risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar så att du kan göra behandlingen med blekgel hemma på dagen eller natten.

Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

Kontakta oss på Folktandvården Gubbängen för att boka en tid!

1 500 kr

per käke

Frisktandvård hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 54 kr per månad

Vad innebär Frisktandvård? Frisktandvård är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun genom tandvård till fast pris. Ett pers...

Vad innebär Frisktandvård?

Frisktandvård är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun genom tandvård till fast pris. Ett personligt frisktandvårdsprogram ser till att du får rätt hjälp i rätt tid, och slipper oroa dig för vad det ska kosta.

Med Frisktandvård får du regelbunden tandvård och akuttandvård i hela landet till ett fast pris. Samma summa oavsett hur många besök i tandläkarstolen du måste göra.

Första steget är en undersökning

För att teckna Frisktandvård bokar du tid för en undersökning. När du är undersökt och färdigbehandlad får du erbjudande om Frisktandvård hos oss.

Välkommen att kontakta oss på Folktandvården Gubbängen om du har frågor om Frisktandvård eller vill boka tid för undersökning!

fr. 54 kr

per månad

Akut tandvård hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

Hos Folktandvården Gubbängen hjälper vi dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till innan eventuella behandlingsåtgärder.

Har du tecknat Frisktandvård ingår akuttandvård i avtalet och du behöver inte betala något.

Om mottagningen är stängd

Om vi har stängt eller inte hittar en tid snabbt nog är du välkommen till Folktandvården Akuten vid Västermalmsgallerian på Kungsholmen. Akuten tar emot alla, även dig som inte redan är kund hos Folktandvården, telefonnummer 08-123 156 80.

Karta - Gubbängstorget 114, Enskede

• 08:38 - 12 sep, 2018 skrev:

Fin klinik och trevlig personal! Tack