Gynekologimottagning Falun

Gynekologimottagning Falun

, Falun

Falu lasarett

Till gynekologmottagningen kommer kvinnor i alla åldrar för gynekologiska besvär. Vi utreder och behandlar dig som har blödningsrubbningar, buksmärtor, cellförändringar, gynekologisk cancer, framfall, endometrios, urinläckage, komplikationer i tidig graviditet fram till v 22+0, ofrivillig barnlöshet, har fått missfall, vill göra abort, sterilisera dig eller har akuta gynekologiska besvär. Du kan bli kallad till gynekologiska mottagningen efter remittering från läkare inom primärvården. Du kan också själv ringa, rådfråga och beställa tid. Alla remisser bedöms av läkare och det görs en prioritering hur bråttom det är att kalla dig för undersökning, beroende på problemets art. Vi gör inga rutinkontroller utan hänvisar då till primärvården eller privat gynekolog.

Informationen uppdaterades 15:26 - 10 dec, 2021

28 jan, 2024

Av alla mina besök efter mina komplikationer träffade jag en läkare och en sjuksköterska på Gyn i Falun som var empatiska och underbara. Resten av personalen jag träffade på var under all kritik. Otrevliga , osympatiska. Vad beror detta på ? Arbetsmiljöproblem? För att inte tala om den som svarar i telefonen. . Efter att ha forskat lite i detta prikära bemötande har jag förstått att jag inte är ensam..

30 sep, 2022

Tyvärr är sjuksköterskorna i telefonrådgivningen ofta korta i tonen, ifrågasättande och får en att känna sig dum. Haft kontakt många år med gyn pga endometrios. Fortsätter likadant år från år. Beklagligt. Undviker in i det lägsta att ta kontakt. Är själv sjuksköterska och tänker att det måste bero på något. Arbetsmiljöproblem? stress? allmän kultur av förminskande av patienter?

19 aug, 2022

Varit på kontroll och uppföljning 2022-08-18. Åter igen ett så fint bemötande av läkare med värme och hjärta på gynekologmottagning, vilket får som resultat att jag som patient kunde slappna av!. Uppskattade även att dagen efter få ett personligt telefonsamtal med besked rörande undersökningen!.

10 jan, 2022

Mitt besök ägde rum idag 22-01-11. Jag blev så professionellt bemött med klokskap och hjärta. Jag hade oroat mig så mycket för undersökning och blev så väl bemött. Varmt tack för det!

3 dec, 2020

Var hos er idag 3/12,tog bort lite cellförändingar, helt underbar sköterskor och läkare.har nog alldrig blivit så bra bemött.tack för att ni göra så bra

Besöksadress

Falu lasarett