Dietistenhet Falun

Om Dietistenhet Falun

Vårt upptagningsområde är Falun och mellersta Dalarna det vill säga Falun, Borlänge, Säter och Gagnefs kommun. Dietisterna ansvarar för och ger individuell nutritions- och kostbehandling till patienter med nutritionsproblem och kostrelaterade sjukdomar. Vi träffar patienter både inom sluten- och öppenvård.

Falu lasarett - visa på karta
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Ja
Dietist