Psykiatrimottagning Falun
mental health

Psykiatrimottagning Falun

, Falun

Parkgatan 19, Falun

Mottagningen vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är svåra depressioner, bipolär sjukdom, ångestsjukdomar, fysiska symtom som uteslutande har psykiska orsaker, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt neuropsykiatriska tillstånd. Lindrigare psykiatrisk problematik, till exempel lättare depressioner och ångesttillstånd, behandlas inom primärvården. Du kan komma i kontakt med mottagningen via remiss, telefon eller egen vårdbegäran på 1177.se Vid akuta tillstånd utanför mottagningens öppettider var god kontakta psykiatriska akutmottagningen i Säter, se länk under Relaterade mottagningar nedan.

Informationen uppdaterades 15:26 - 10 dec, 2021

21 jul, 2023

Videomöte med läkare

20 jul, 2021

För fem år sen träffade jag en läkare på psykiatrin i Falun som lyckades hjälpa mig från att vara en person som mådde jättedåligt gick knappt gick ut och var långtidssjukskriven till att må bra och bli en fungerande människa igen. Tack vare en medicin jag fick utskriven. Jag har nu sambo,fast arbete ingen sjukdag på flera år. Fick en kallelse till psykiatrin i Falun pga jag fått en ny läkare . Det första han sa var att bara så du vet har vi dragit in din medicin med omedelbar verkan han var hånfull pratade illa om andra läkare vägrade att lyssna. Hans råd var sök hjälp i någon annan stad

18 feb, 2021

Det var den absolut hemskaste läkaren jag någonsin träffat under alla dessa år jag gått varit på öppenpsykiatrin i olika städer. Läkaren var allt annat än tillmötesgående, kort i tonen, lyssnade inte alls på mig som patient. Jag gick därifrån med en stor klump i magen och drar mig så fruktansvärt för att behöva träffa honom igen, och att behöva ha denna man dom min läkare. 😔

14 dec, 2020

Min som jag har fullmakt för har inte fått hjälp han behövde. Jag fick kräva att hans ärende ska skickas till privat vårdgivare.

Besöksadress

Parkgatan 19, Falun