Ätstörningsenhet Dala ABC vuxna Falun

Ätstörningsenhet Dala ABC vuxna Falun

, Falun

Vasagatan 28, Falun, 79182

Anhörigstöd våren 2024: Måndag kl. 17.30-19.00 följande dagar: 29/1, 26/2, 25/3, 22/4 och 20/5. Drop-in udda veckor våren 2024: Onsdagar kl. 15.00-16.00, v.3-v.23 och hösten 2024: Onsdagar kl. 15.00-16.00, v.35-v.51. Telefonsvararen samt 1177.se finns tillgängligt som vanligt dock kan det ta längre tid att få svar men vi svarar så snart vi kan. Vid akuta ärenden hänvisas till psykakutmottagningen i Säter eller 112 vid behov.

Dala ABC är en länsövergripande specialistverksamhet för vuxna med ätstörningar i Dalarna. Ätstörningar utvecklas i ett komplext sammanhang med stora individuella skillnader där biologiska, psykologiska, och sociokulturella faktorer samverkar med predisponerande, utlösande och vidmakthållande faktorer. Dala ABC arbetar därför utifrån ett tvärprofessionellt synsätt för att tillgodose den kombinerade medicinska, näringsmässiga och psykologiska kunskap som krävs för att få de bästa möjligheterna till tillfriskande. Sammansatt erbjuder vårt team specialistkompetens i form av kunskap, färdigheter och erfarenhet inom området ätstörningar.

Informationen uppdaterades 18:23 - 6 mar, 2024

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

(röstbrevlåda)

Ätstörningsvård, vuxna, Sjukhus (BT)